♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

13 Ekim 2009 Salı

Batı Karadeniz - Hafta sonu Gezimiz

Amasra _ Bartın _ Safranbolu _ Kastamonu Gezisi

Merhabalar…

Gezilerimizden fırsat bulup sizlerle yeni yemek tariflerimi paylaşamadım. Yine bu hafta sonu da gene kısa da olsa bir geziye daha katıldık. Daha önce de katıldığımız gezilerde tanıştığımız birkaç gezisever ve diğer katılımcılarla birlikte Bartın – Amasra – Safranbolu ve Kastamonu turu yaptık.
Şansımıza havanın da açık, güneşli ve geziye müsait olması da ayrı bir güzellik oldu.

Tariflerimden önce bu son gezi resimlerini de sizlerle paylaşmak istedik.

Akşamın erken saatlerinde yola çıkarak ilk olarak Bartın’daki otelimize yerleşip kısa bir dinlenmeden sonra doğruca Amasra’ya yola çıktık. İlçeye varmadan önce genel resimler çektik.

AMASRA GENEL GÖRÜNÜM

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

İlçede dolaşmaya çıktık, Roma Köprüsü diye de adlandırılan Kemere Köprüsü üzerinde anı ve görüntü için birkaç fotoğraf çektik ve çekildik.

AMASRA KEMERE KÖPRÜSÜ

İlçeden epeyi dolaştıktan sonra sahile inip öğle yemeği için yer ararken Amasra Pidesi’nin farklılığını görüp sipariş verip yedik ve bayağı da beğendik. Daha sonra da limana gidip orada da Amasra Lokmasının tadına baktık !...

AMASRA PİDESİ

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Amasra’dan ayrılıp Küçük şirin oldukça temiz bir kıyı köyü olan Çakraz’a gidip sahilde oturup yorgunluk çaylarımız içtik. İnce kumlarla kaplı sahili kim bilir yazın ne kadar doluydu.

AMASRA ÇAKRAZ KIYI SAHİLİ

Çakraz’dan ayrılıp doğruca Bartın’a yollandık. Cumhuriyet Meydanında aracımızdan inip şehre dağıldık. Yol üzeri devam edip çeşitli taze ve renkli sebze ve meyvelerle tezgahları dolu manavları seyrederek, Şadırvan Caddesini takip ederek yukarı doğru gezerek ve bol eski Bartın evlerinin resimlerini çekerek gezdik.

BARTIN

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Bartın’dan ayrıldıktan sonra sahil köyü olan İnkumu’na gittik. Nefis bir sahil, kıyısında yapılmış güzel bir park ve dinlenme alanları ile kıyıda yapılanmış evler (ki çoğu boştu), pansiyonlar ve birkaç kafeterya vardı.
Sahilde güneşin batışını seyredip gurup halini bol bol resimledik. BARTIN

İNKUMU SAHİLİ

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Ertesi gün sabah erkenden kaldığımız otelde kahvaltımızı yapıp (ki oldukça güzel bir oteldi, çalışanların yaklaşımı, nezaketi, temizliği, sabah kahvaltı ve akşam yemeği çeşitliliği ile bizden tam not aldılar…) Safranbolu’ya doğru yollandık. Yol üzerinde orman içinden geçerken sonbaharın enfes görüntülerini çekmek için kısa bir mola verip hem temiz havayı içlerimize çektik hem de bol resim aldık.

SAFRANBOLU YOLU SONBAHAR GÖRÜNTÜSÜ

Safranbolu’ya ulaştığımızda özel bir firmanın lokum yapımı ve Safranbolu hakkında bir slayt gösterisini izleyip, paket paket lokumların hem tadına baktık hem de arabamızın arkasını doldurduk.
Oradan çıkıp ilçeyi ve tarihi eski yapılarını gezmeye başladık.

SAFRANBOLU

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Bu gezme esnasında Kaymakamlar Evi diye adlandırılan eski ama yenilenerek etnoğrafik müze yapı şeklinde güzel bir çay bahçesi şeklinde düzenlenmiş ev müzeyi dolaştık.

SAFRANBOLU KAYMAKAMLAR EVİ

1796 yılı yapımı İzzet Paşa camisinin hemen arka kısmında, demirciler çarşısının giriş kısmında bulunan bir köprünün üzerinde bulunduğu Akcasu Kanyonu’nu resimledik.

SAFRANBOLU AKCASU KANYONU

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Artık neredeyse unutulmak üzere olan el sanatlarından biri demircilik ve bununla ilgili ürünlerin sergilenip yapıldığı küçük bit çarşıyı dolaşıp, çarşı içinde el emeği ve gücü ile ürün yapan bir baba-oğul ustalarla sohbetimiz oldu.

SAFRANBOLU DEMİRCİLER ÇARŞISI

Safranbolu’dan sonra Yörük Köyü’nü de ziyaret ettik. Tarihten birer anı olan taş ve tahta işçiliklerinin bir arada uygulandığı birkaç katlı çok odalı evlerden meydana gelen ve hali hazırda da korunmaya çalışılan bir yerleşim yeriydi.

SAFRANBOLU YÖRÜK KÖYÜ

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Yörük Köyü’nü dolaşırken yetiştirilmiş olan Safran Çiçeklerini de görmek ve resimleme şansını da yakaladık. İşte onlardan birisi…

SAFRAN ÇİÇEĞİ

Ve yolculuğumuzun son adımı olan Kastamonu’ya ulaşıp orada kalesini, Nasrullah Camiini, Münire Medresesini ve tarihi birkaç yerini gezdik. Münire medresesi içinde Kastamonu’nun ünlü etli ekmeğini yedik, oradan da gene ünlü Çekme Helvalarından çantalarımızı doldurup, Şerife Bacı Anıtı önünde anı resmi çekilip, arabamıza binip Samsun’a yollandık.

KASTAMONU ve ŞERİFE BACI ANITI ve MEYDANI

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Sağ salim şehre ulaştığımızda tura katılanlar olarak bir sonraki turda buluşmak dileği ile vedalaşıp, tur rehberimize (Aykut Bey’e), bizlere rahat bir yolculuk yaptıran şoförümüze (Ahmet Bey’e) teşekkürlerimizi ilettik.

Hem doğal güzellikleri ile hem de zengin yöresel ürünleri ile gözlerimiz şenlendi. Sizlere de bu güzellikleri görme ve tadmanızı öneririz.
Bu gezinin de diğerleri gibi notlarını ve resimlerini eşim kendi sayfalarında kısa zaman içinde paylaşacak … (İnşallah…..)

Sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Hoşgeldiniz...

Harika bir gezi olmuş,bazı yerleri gördüm ama görmediklerimde var tabii.. diğer blogtan takip edicem en kısa zamanda.. yeni yerler görmek gibisi yok,kanyon şahane.. plajlarda öyle...kimbilir damaklar ne güzel şenlenmiştir :) yöresel lezzetler harikadır eminim..

Sevgiler,selamlar.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

burnumda tüte tüte gezdim,,,,
harikasınız fatmacığım..
sağlıkla afiyetler canım.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım Ablacığım,
Muhteşem tatilinizi sayfalarınızdan takip ediyorum ve bu kadar çok yeri gezdiğiniz için size gıpta ediyorum.
Kastamonu'ya vardığınızda sanırım hava biraz sisliymiş.
Yazıların devamını merakla bekliyorum.
Akif abiye ve kızlara çok selamlar.

Baharcicegi dedi ki...

safranboluyu görmeyi cok istiyorum,sayende bir kac resimle tanimis oldum ,güzel bir gezi olmus
sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ne güzel yerler gezip görmüssünüz, cok merak edip zevkle fotolara baktim. Safranbolu evlerini hep duyup, tv de izlemistim, amasra ve bartinda harikaymis, hele o pide nefis bir tada benziyor.
Sayenizde safran ciceginide tanimis olduk, safrani kullaniyorum ama cicegini yakindan görmek yeni nasip oldu, ellerinize emeklerinize saglik,
sevgiler...

Ferkay dedi ki...

ne kadar güzel yerler Fatmacım harika bir gezi olmuş.
Sevgiler...

Naile dedi ki...

ben pidede takıldım :) inşallah bir gün kısmet olur karadeniz pidesi yemek.

nurmutfakta dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE BUYRUN

46. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için

19 EKİM 2009 - 2 KASIM 2009

TARİHLERİ ARASINDA

YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 46.HAFTA "

BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

made in funda dedi ki...

ne güzel resimler...harika bir gezi olmuş...

Disalce dedi ki...

harika bir tur yapmışsınız...o yolları bilirim..yeşil nerdeyse boğar insanı..nereye baksan yemyeşil orman masmavi deniz vardır..özledim oraları:)

fotoğraflar çok güzel çıkmış..bayıldım..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ablacim evet döndüm bende sizleri çok özlemistim...güzel yorumun için tesekkürler her zaman ki gibi samimi çok özlemisim...ablacim insallah iyisindir,çok güzel gezintiler yapmissiniz ordaymisim gibi hissetim bir an,resimler çok güzel çikmis...safranboluyu heep merak ediyordum sayende görmüs oldum...sicacik sevgiler birakiyorum sana ablam öptüm...

Ayse Pamuk dedi ki...

Ohh ne güzel gezmişsiniz yüreğinize sağlık

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatmacığım ALLAH sizlere sağlık sıhhat versin hep böyle gezin ve mutlu olun bizlerde görmediğimiz yerleri sizlerle sanki birlikte geziyormuş gibi görüyoruz çok güzel yerler gezmişsiniz yine çok şanslısın canım Akif bey gibi gezmeyi gezdirmeyi seven bir eşin var çoğu erkek gezmeyi pek sevmez benim eşim çocuklara bile giderken üşenir aman nazar değmesin çok öpüyorum sevgiler canım

Esradan dedi ki...

merhabalar sitenize ilk gelişim,keyifli bir gezinti yaptım, aynı yerleri başka bir açıdan görmek isterseniz banada beklerim,sevgiler

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

Canım hoşgeldin,türkiye turu bitti heralde,bölgeler gezildi,çok güzel resimlerde çekmişsiniz,kızlara ve seyyah beye selamlar tam seyyah oldunuz siz,
bu yıl ben gelemedim ünyeye,ama seneye inşallah kısmet herşey,sevgiler

Esradan dedi ki...

selam tekrar geldim canım, öncelikle ziyaretine teşekkürler, arkadaş listene eklediğin için de teşekkürler,,bende sizi takip ettiklerime ekliyorum,sık sık görüşmek üzere hoşcakal

Tijen dedi ki...

Fatma'cığım,
Akif beye de yazdım, bizim oralara da bekliyoruz tekrar. Özletmeyin çok!

hdidem95 dedi ki...

görüntüler çok güzel güzelde ben bu kayseriden geçerkenki kulak çınlatma olayına takıldım aşkolsun ablacım yaaa kulağım yerine kapımı çınlatsaydın bi mantı ikram etseydim olmazmıydı ne üzüldümmmm saymam banane bekliyorum kocaman öptüm ablacım selamlar sevgiler

nanekokusu dedi ki...

canım arkadaşım,
buralara kadar gelip bizi onurlandırdınız bizler sizleri tanımaktan mutlu olduk keşke vakit daha çok olsaydı birlikte daha fazla vakit geçirebilseydik sizleri istediğimiz gibi ağırlıyamadığımız için bizler ailecek çok üzüldük hele vakit varken sizleri çabuk çağırmalarına bile çok üzüldük neyse akif bey söz verdi bu gezinin inş. tekrarı olacak bizlerde o zaman sizleri daha iiy ağırlar güzel urfamızı daha iiy gezdirebiliriz bizler sizleri tanımaktan zevk duyduk ailecek hepinize sevgi ve selamlarımızı yolluyoruz.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
hayirli hafta sonlari diliyorum,

sevgiler...

sevgi dedi ki...

slm hemşerim güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle sevgiyle kal

SENAY (benimdunyam80) dedi ki...

canim ablacim beniiim...
Beni unutmadigini görmek beni o kadar mutlu ettiki anlatamam...
Evet, uzun zaman oldu, blog arkadaslarimi çok özlüyorum...
Blogumuda.... Yazmayi, yeni tarifler denemeyi...
Ama bi türlü geri dönemiyorum iste...
Ama inan sizleri unutmadim, unutmamda çünkü sizin sayenizde bunalimli geçen günlerimden kurtuldum, sizin dostlugunuz sayesinde... Ve size minnettarim...
Beni unutmadiginiz için tekrar sonsuz tesekkurler...
Seni, Akif abimi ve kizlari kocaman kocaman öpüyorum...
Görüsmek dilegiyle, hosçakal ablacim...
SENAY (benimdunyam80)

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ben Amasra pidesine takildim:)) Acim belki ondan. Hollandadan sevgiler.