♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

22 Nisan 2009 Çarşamba

Poğaça

Poğaça

Bu nefis poğaçaları sevgili Gönül ’ün sayfasında görmüştüm. Yapalı epey zaman oldu, gerçekten de söylediği gibi kıyır kıyır oldular, bizler severek yedik, sizde eğer bu çeşit poğaçadan hoşlanıyorsanız tavsiye ederim. Ben peynirli yaptım. Ama sizler değişik iç malzemeler de kullanarak yapabilirsiniz. Gönül’cüğüme bu nefis poğaçalar için çok teşekkür ediyor tarifimize geçiyorum.

Malzemeler:
1 paket yumuşamış margarin

1 çay bardağı zeytinyağı
½ yarım çay bardağı sirke
1 çay bardağı ılık su
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta akı
Aldığı kadar un

İçi İçin:Beyaz peynir, maydanoz, nane

Üzeri İçin:
1 yumurta sarısı
Çörekotu




Yapılışı:
Tüm sıvı malzemeyi bir kapta iyice karıştırın sonra kabartma tozu ve alabildiği kadar unla kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamuru 3mm kadar kalınlığında açıp, istediğiniz büyüklükte bir bardakla yuvarlaklar kesin. Elinizle istediğiniz büyüklükte parçalar kopararak ta yapabilirsiniz, ama bu şekilde bardakla kesince çok pratik ve çabuk oluyor. Bu yuvarlakların ortasına iç harcını koyup, yarım daire şeklinde kapatın, yağlanmış tepsiye dizerek üzerine yumurta sarısı sürüp, çörekotu serpin. 200 derecede pişirerek, çayla birlikte servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

NOT: Sevgili arkadaşlarım yarın sabah eşimim kalp pili kontrolü için Ankara’ya gideceğiz. Hafta sonuna kadar yokum, dönüşte görüşmek üzere sevgiler...

23 yorum:

Adsız dedi ki...

Harika bir pogaca, ellerine saglik canim. Hayirli günler diliyorum.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim harika olmus pogacalarin, annemle simdi her asamasini izledik, emeklerine saglik, sevgilerimle,....

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Mayasız poğaçalarda başka güzel oluyor ağızda dağılan kıyır kıyır poğaçalar olmuştur Fatma'cığım ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar canım çekti inanki sevgiler çok öpüyorum

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Fatmacığım öncelikle iyi yolculuklar ve hayırlı haberler le dönmeni dilerim.
poğaçalar hepimizin sevdiği lezzetler haklısın.
ellerine sağlık. afiyetler olsun canım.
sevgiler..

Adsız dedi ki...

Bayramınızı kutlar, sağlık, mutluluk ve esenlikler dilerim. Aleyna-Dilara

TAZE NANE dedi ki...

Görüntüsü harika.
Tadi zaten nefis olmustur.
Ellerine saglık.

iremlemekanlar dedi ki...

mmm nefis gözüküyor özledik senin tariflerini fatma ablacım ,ellerize sağlık sevgilerle kalın

anneminkizıyim dedi ki...

Canim hayirli hafta sonlari diliyorum, sevgiyle kaliniz....

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım merhaba..Akif ağbiyede geçmişler olsun..Umarım sağlığı yerindedir..Dönmüşsünüz Ankara'dan..
Ben bu aralar biraz daha iyiyim ablacım..Epey bi öksürük sorunum oldu..üç ay ara vermeden seretid kullanıcam ama ben bir ay kullanıp bıraktım..işte dikkat etmeyip hasta oluyoruz sonrada gerekeni yapmıyoruz..
ciciannemde umreye gitti geldi onun yokluğunda babam bana geldi.o varken nete gelemedim hiç..şimdi hayat normale döndü bizde..Allah c.c. hepimize sağlık sıhhat versin hastalarımıza şifalar versin ablacım..amin..
poğaça nefis görünüyor..o kıyır kıyır tadı veren bence sirke ablacım..özelliklede elma sirkesi.ben yıllardır elma sirkesi kullanırım son zamanlarda faydasını daha çok görür ve okur olduk..ne tesadüf değilmi ben faydasını bilmeden kullanmışım..
çok uzattım ablacım sonra yine gelirim gideyim ben..öptüm sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Pogaca yumusacik nefis görünüyor,sirke kiyir kiyir yapmistir bir dahakine bende sirkeyle deneyecegim elinize saglik
sicacik sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Ziyaretleriniz ve güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum canım arkadaşlarım.
Sonuçlar iyi çıktı, onun dışında biz de kısa bir tatil yaptık,gezdik ama epeyi de yorulduk tabii...
Görüşmek üzere hepinize en içten sevgiler...

Tijen dedi ki...

Fatma'cığım,
İyi haberlerle gelmenize çok sevindim. Yarın peynirimi yeniden yapıp sana rapor edeceğim arkadaşım.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım,poğaçalar nefis görünüyor.afiyetler olsun.sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Güzel haberlerle dönmenize çok sevindim..
Poğaçalar tam benim kuzulara göre,haftaya mutlaka denerim.
Ellerinize sağlık..

Sevgilerimi yolluyorum...

peynir hösmelimi dedi ki...

Sevgili Sofram.
Evet cigde yenir.
Demekki tam mevsiminde yayinlamisim degilmi:))
Birdahakine bende yogurtlu yapacagim.
Pohacada harika.
Sevgiler.

www.hayriye73.blogcu.com dedi ki...

canım poğaçaların nefis olmuş bu saattede canım çayla birlikte nasıl istedi valla , erken olsa yapacaktım , ellerine sağlık...sevgilerimle....

hdidem95 dedi ki...

çok severim yağlı poağacayı ellerine sağlık ablacım öptüm sevgiler

Disalce dedi ki...

ıımmh....nefis görünüyor...

sirkenin çok güzel bir kıyırlık ve lezzet verdiğine eminim...

ellerine sağlık ablam...

harikamutfak dedi ki...

selam canım...bende kızımın beslenmesi nedeniyle her hafta yapıyorum poğaça...ellerine sağlık...çok lezzetli görünüyorlar...keyifli bir gün geçirmeni dilerim..sevgiler..

anneminkizıyim dedi ki...

Canim merhabalar, sonuclarin iyi cikmasina cok sevindim. Allah saglik ve afiyet versin.
Allahim sizlerede cocuklarinizin iyi günlerini hayirlisi ile göstersin insallah. Cok güzel bir duygu, insan cocuklarini mutlu görünce kendiside daha da kalbi rahat ve huzur duyuor, allahim sizlerede göstersin, sevgiler....

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım Ablacığım,
Ellerine sağlık,poğaçalar nefis görünüyor.
Bu poğaçaların en sevdiğim özelliği mayalılar gibi hemen bayatlamaması,bunlar ertesi günde kıyır kıyır nefis oluyor.
Akif abimede şimdiden geçmiş olsun,İnşalllah hayırlısı ile gider,dönersiniz.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatma'cığım sonuçların iyi çıkmasına çok sevindim inşallah bundan sonra aynı sorunlar çıkmaz kendini yormaması gerekiyor demekki emekli olunca inşalah daha rahat edersiniz neyse az kaldı herhalde hayırlısı ile olur inşallah sevgiler çok öpüyorum canım

zerrin-misss dedi ki...

mesut kalkamadan cuma sabahına yakışır bir kahvaltı olsun istedim. sabah erkenden bu poğaçaları yaptım kokuya uyanan mesut mutluluktan uçtu. :)

sağol fatma ablacığım tarif için.

sıcacık sevgiler.