♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

1 Mayıs 2009 Cuma

Tencerede Biftek

Tencerede Biftek

Ankara dönüşü yeniden merhabalar. Ankara’da eşimin kontrolleri bittikten sonra Beypazarı’na gittik, tabii daha önce gidenler bilirler, bol bol alışveriş yaptık, o güzelim lezzetleri görüpte almamak olmazdı. Tarhanası, kurusu, doğal kurutulmuş sebze ve meyveleri, çeşitli otlar, şu an hatırıma gelen lezzetler… Hele sarmalarına bayıldım, bol ekşili. İlk fırsatta oradan aldığım ekşi dağ eriğiyle deneyeceğim, umarım onlarınki gibi olur.
Kısaca biz Beypazarı’nı çok sevdik, ilk fırsatta çocuklarla da gitmeyi düşünüyoruz. Kısa süreli de olsa geçmişte yolculuk yapmak isteyenler için güzel bir seçenek. Tabii oraya gitmişken bir sürü de fotoğraf çektik, onun dışında Ankara’da iki yıl önce restore edilmiş Eski Ankara Evleri de görülmeye değer, bu işe emeği geçenleri kutluyoruz. Gerçekten çok güzel olmuş.
Dönüşte de Hattuşaş, Yazılıkaya ve Alaca höyüğe de uğradık. Memleketimizin her yeri görülmeye değer güzellikte.
Tüm bunlarla ilgili yazı ve fotoğrafları, daha sonra eşimin sayfasından detaylı olarak izleyebilirsiniz.
Şu sıralar çoğu arkadaş diyette, ben de daha önce hazırladığım diyete de uygun olduğunu düşündüğüm bu yemeğimi sizlerle paylaşmak istedim. Kızartma olmadığı için de çok daha sağlıklı.

Malzemeler:
500 gr biftek
1 küçük soğan
Kekik, karabiber, kırmızı pul biber, tuz
Çok az zeytinyağı
Üzeri için
Domates
Yeşilbiber
Patates
Soğan
Sarımsak


Yapılışı:
Bifteklerin üzerine ince kıyılmış soğan, kekik, kırmızı pul biber, karabiber, tuz ve zeytinyağını ekleyerek karıştırın, dolapta dinlendirin.
Daha sonra yayvan bir çelik tencereyi ateşe koyarak kızdırın, arada birkaç damla su damlatarak kontrol edin. Eğer su damlacıkları cıva gibi tencerede dolaşıyorsa tavını almış demektir. Kesinlikle tencereye yağ koymayın, bu şekilde etler ızgara lezzetinde olacaktır. Biftekleri tencereye hiç aralıksız olarak üzerine bastırarak yerleştirin. Ateşi kısığa getirin. İlk başta biftekler tencereye iyice yapışacaklardır. Ama bir süre sonra yavaşça suyunu vererek tabandan ayrıldığını göreceksiniz. O zaman biftekleri bir spatula yardımıyla ters çevirin. Bir iki dakika kadar bu şekilde pişirdikten sonra, etlerin üzerine patates, soğan, domates, sarımsak ve biberleri yerleştirin. İsterseniz bir domatesi rendeleyerek te ekleyebilirsiniz. Tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte et ve sebzeler yumuşayana kadar pişirin. Sıcak olarak servis yapın.
Afiyet olsun.

12 yorum:

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Fatmacığım ne güzel bir gezi olmuş,çok haklısın heryerini gezmek lazım güzel memleketimizin.biftek harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

pelince dedi ki...

Yağsız ve kendi lezzetinde pişmesi çok güzel.
Eşim bu lezzete bayılır,mutlaka deneyeceğim.
Ellerine sağlık..

Güzel bir hafta sonu diliyorum...

Baharcicegi dedi ki...

Beypazarini diger arkadaslardanda duymustum türkiyeye gidince kismet olursa gitmeyi düsünüyorum.
Biftekler nefis olmus ellerine saglik canim
hayirli cumalar

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatmacım bizim gibi eti sevenler için harika bir yemek olmuş ellerine sağlık canım. Bey pazarının methini çok duydum ama gitmek kısmet olmadı, ankara'dada oturduk ama o zaman bilmiyorduk çocukların okulları ünüversite'ye girişleri filan o zamanlar'dı hiç aklıma gelmedi gitmek.
Aldıklarını iyi günlerde kullanmak ve yemek nasip olsun canım sevgilerimle çok öpüyorum .

zerrin-misss dedi ki...

Canım fatma ablacığım, akif abinin kontrollerinin iyi geçmesine sevindim. Sonunu da güzel bir geziyle sonlandırmışsın ne güzel olmuş. beypazarı harika bir yer..

biftekte harika olmuş. ellerinize sağlık

sıcacık sevgiler, selamlar...

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım önce aldıkalrını afiyetle yiyesiniz..Ağız tadında diyeyim inşaAllah..Akif ağbim daha iyicedir umarım..
Bifteğe gelince bende yaparım böyle..Buğulama olmuş ne güzel..Bütün tadlar birleşmiş..Sağlıklı olması cabası..Öpüyorum ablacım..
Unutmadan Ahhhh aahh Bolu'kaldık Gata'ya gelirdik çoğu zamanda vakit geçiremezdik bileydik o zamanlar giderdik B.pazarına..Bleki birgün gideriz bizde..

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel bir gezi bu.
Hiç gitmedim. Ama çok isterim.
Sevgiler.

ebruakin dedi ki...

Selamlar Fatma Hanım'cığım,

Hem geziyorsunuz, hem de nefis tarifler eklemeyi ihmal etmiyorsun. Tebrik etmek lazım gerçekten. :)

Herbiri için ellerinize sağlık.

Kocaman öpücükler ve sevgiler...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Fatmacığım biftek harika görünüyor.Karnımda bir aç ki :)

Geçen belgeseli izleyemediğini söylemiştin, TRT de tekrar yayınlanıyor. Bloğuma uğrarsan saatler yazıyor canım.
Sevgiler

nursel dedi ki...

merhaba cok sevindim benim memlekete gitmissiniz beypazarina ben berlinde yasiyorum dört yildir gidemedim siz anlatirken bvurnumun diregi sizladi inanin sizi sadece sessiz takip edenlerdendim yorum yazmak istedim sadece aldiklarinizi benim icinde yiyin olurmu insallah bende giderim bir gün sevgiler

NiNo dedi ki...

sagliklar iyi olsun gezmek ne guzel ablacim bizede gelin ya hazir yola cikmisken sole bide arnavutluk yapin olmazmi :) biftekte ne guzel yaninda bol salata mmmmmmmmmm

SOFRAM dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum.

Sevgili Nursel inşallah en kısa zamanda memleketine gider özlem giderirsin. Gerçekten çok güzel bir yermiş Beypazar'ı.

Sevgilerimle...