♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

8 Mayıs 2009 Cuma

Mendek

Mendek

Pazarda gezerken görüp aldığımız bu otu alıp nasıl pişireceğimizi bilmediğimiz için internette araştırma yaptık, genelde sade kavrulup yeniyordu ya da çorbası yapılıyordu. Biz de kendi ağız tadımıza göre kavurup yumurtalı yapmaya karar verdik. Ot olduğu halde çok çabuk pişmedi, bir dahaki sefere birazcık haşlayıp öyle denemeyi düşünüyorum. Hatta yaptığım akşam habersiz arkadaşlar da gelmişti, onlar da ilk kez yediler. Ama hepimiz de çok beğendik, sizlerle de paylaşmak istedim.

Malzemeler:
1 bağ mendek otu
1 kuru soğan
2 çorba kaşığı dolusu kavrulmuş kıyma
Kırmızı pul biber, karabiber, kimyon, tuz
4–5 yumurta
Sızma zeytinyağı





Yapılışı:
Mendek otunun saplarını keserek yapraklarını ayırın. Ayıkladığınız yaprakları yıkayarak süzdürün. Yemeklik doğradığınız soğanı zeytinyağında pembeleştirin. Otları da atarak kavurun. Yukarıda da belirttiğim gibi biraz zor piştiği için ben biraz su ilavesi yaparak ağzını kapatıp pişirmeye bıraktım. Otlar yumuşayıp pişince kavrulmuş kıymayı, baharatları ekleyip karıştırın. Daha sonra yumurtaları çırparak üzerine dökün ve beyazları pişene kadar ateşte tutun. Arzunuza göre yanında yoğurtla servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.

27 yorum:

zerrin-misss dedi ki...

Fatma Ablacığım, ben de burada değişik değişik otlar yiyorum. Mendek ilk kez duyuyorum belki de burada adı farklıdır. Merak ettim :)

Afiyetler olsun.
sıcacık sevgiler..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Merhaba Fatmcğım..
otlara yavaş yaaş alışıyorum,
tadıyorum yapıyor bilen arkadaşarım, davet ediliyorum,öğreniyorum haliyle.
bunuda duymadım. ilk kez görmüş oldum hatta.
elinize sağlık ,hafifliği yeter aslında..
sevgilerimle canım.

akasyakokusu dedi ki...

Aaa..Ablacım bende ilk kez görüyorum mendek otunu...Yada görüpte biliriz ya bir otu..bunu bilmiyorum başka isim olark duydumsa..eminim nefis olmuştur ablacım..hele yumurtaya nede yakışmıştır..
eline sağlık ablacım kocaman öpüyorum seni..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatmacığım bu mevsimde pazarlarda gezmeye bayılıyorum herşey taze yeşillikler baharın gelmesiyle pazarlarda çok bol sevdiğim için herşeyin tadına bakmak çok istiyorum bende gördüm bilmediğim için almadım ama sizin gibi güvendiğim arkadaşlarım da görünce çekinmeden alıp deniyorum mutlaka denyeceğim ellerine sağlık ailecek sevgiler çok öpüyorum canım

hdidem95 dedi ki...

benim bitki kültürüm yok sanırım:)) ilk defa duydum ablacım ama güzel görünüyor ellerine sağlık öptüm sevgiler

Unknown dedi ki...

ablacım tesadüfün bukadarı...
bu ayın 16ve 17 sinde sınavlarım var o yüzden eskişehire geleceğim inşallah. biz eskişehirin kırka beldesinde oturuyoruz fakat haftasonu eskişehirde olacağımızdan sizinle görüşmeyi bende çok isterim.abiyede selamlar

Tijen dedi ki...

Ne güzel bir ottur! Ben de İstanbul'da, Mecidiyeköy pazarında tanışmıştım onunla Fatma'cığım. Bir dahaki sefere kuru fasulye yemeğine eklemeye ne dersin? Bir de bulgur pilavında güzel oluyor.

Tijen dedi ki...

Arkadaşlar, mendek için bir not:
Bu daha çok Karadeniz'de yetişen bir bitki, yani Karadeniz iklimini seviyor. Bu yüzden heryerde görmek mümkün değil. Ege'de, Akdeniz'de rastlayamazsınız.

iremlemekanlar dedi ki...

Fatma ablacım selamlar ... Mendek i ilk kez duyuyorum çok merak ettim. eminim ki sizin yaptığınız her zaman güzel olur .. kızınıza başarılar diliyorum umarım güzel geçer sınavı sevgilerimi gönderiyorum :))

pelince dedi ki...

İlk kez duydum,kendi damak zevkinize göre pişirmişsiniz ya en güzeli o işte,afiyet olsun...

Sevgiler...

hunerlieller dedi ki...

selam..ilk defa bu otu gördüm ve duydum..degişik bir tarif.elinize saglık.sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Canim Fatmacigim ellerinize saglik ne degisik bir isimmis bu Mendek, hic duymadim. Harika bir yemek yapmissiniz arkadaslariniz da begenmis ne güzel kimbilir nelere devadir, afiyetler sifalr olsun. Gecen bizde bir ada gezisine gittik, alman arkadas yolda bak bu ot yenilir ayse dedi ve bir yaprak kopardi ve ayni samirsak gibi dir dedi, inanamadim bende yiyince sanki sarmisak yedim sandim. Yaparklari buna cok benziyordu, beyaz da cicekleri vardi, acab bunun tadinda da degisik bir cesni varmi merak ettim, sevgilerimle....

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

canım merhaba,ellerine sağlık ,afiyet olsun,karadenizin otları pazarlarda yerini almıştır şimdiden,mendek,hoşuran,nivik ,sütlücen,melüvcen çok güzel olurlar.ama önce haşlayıp,suyunu süzdükten sonra istediğin şekilde ister yumurtalı,ister sarmısaklı yoğurtlu canın nasıl çekerse öyle yaparsın,ben de hoşuran kavurmasını pek severim,mısır ekmeğiyle yemesi bir başka tad veriyor.yine karadenizliliğim çoştu.
mutlu haftasonları diliyor,anneler gününü kutluyorum,sevgiler.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim dünyanin en zarif ve fedakar annesinin anneler günü kutlu olsun, sevgilerimle....

iremlemekanlar dedi ki...

anneler gününüz kutlu olsun fatma ablacım nice uzun ömürlü saglıklı yıllara...:) sevgilerimle

belgin kıral dedi ki...

Canım ben bu otu ilk kez duyuyorum, yumurtayla sanırım güzel olmuştur, ellerine sağlık sevgiler:)

Dilek Mutfakta dedi ki...

Fatmacım,ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN,evlatlarınla birlikte hep mutlu ol...

yildiz dedi ki...

Anneler gününü kutluyorum,sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım ablacığım,
Bende bu otu ilk defa duyuyorum.
Bilmediğim otları pişireceğim zaman tadından emin olamıyorsam "olmazsa yumurta kırar yerim" diye düşünüyorum.
Yumurta bu tür otlara lezzet veriyor.
Bu arada;
Anneler gününü kutlar, sevdiklerinle güzel bir gün geçirmeni dilerim.
Akif abiye ve kızlara çok selam.

harikamutfak dedi ki...

merhaba canım..anneler günün kutlu olsun..sevgiler..optum..

hdidem95 dedi ki...

ABLACIĞIM ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN
ÖPTÜM SEVGİLER

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatma'cığım anneler günün kutlu olsun sağlık ve mutluluk dolu günler sizlerle olsun kucaklar dolusu sevgiler canım

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

FATMACIGIM ANNELER GÜNÜNÜ TÜM KALBİMLE KUTLARIM CANIM ..KUCAK DOLUSU SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM….

SOFRAM dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım hepinize güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum ve tüm annelerin ve anne adaylarının anneler gününü kutluyorum.
Ne yazık ki hafta sonu bilgisayarımıza virüs bulaştı ve şu an kullanamıyoruz,sizlerin ziyaretlerine gelemedim,kusura bakmayın.
Bu satırları da kızların bilgisayarından yazıyorum,umarım en kısa sürede sorun hallolur,ziyaretlerinize gelirim.
Hepinize güzel bir hafta diliyorum.
Sevgilerimle...

Sevil Altunel dedi ki...

canım ne güzel şifalı bir bitki olmalı bizlere bu güzel tarifi paylaştığın için ellerine sağlık..sevgiler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Fatmacığım anneler günün kutlu olsun canım.sevgilerimle...

Ayse Pamuk dedi ki...

İlk kez duyuyorum başka bir ismi varmı acaba ??Ellerine sağlık