♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

22 Mayıs 2009 Cuma

Eskişehir Gezisi ve Fırında Pembe Patates

Merhaba sevgili arkadaşlarım, biz bu sene leyleği havada gördük, durduğumuz yok. Bu sefer de 19 Mayıs bayramı tatilini fırsat bilerek Eskişehir’e gittik. Büyük kızımın Eskişehir’de okuyan liseden arkadaşı İrem’in daveti üzerine gitmeye karar verdik. Küçük kızım da okulla İstanbul, Çanakkale, Bursa gezisine katıldı. Cumartesi sabahı önce kızımız ehliyet sınavına girdi, sonra yola koyulduk. Yolda kızımın ehliyet sınavından geçtiğini öğrenmemiz de ayrı bir mutluluk oldu. Eskişehir’de arkadaşlarla beraber gezilecek çoğu yeri gezdik.

Güzel bir şehir Eskişehir, kanalda tur attık,

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

çiğ böreklerinden yedik,

restore edilmiş Odun pazarı evleri,

cam ve lületaşı müzeleri
Host unlimited photos at slide.com for FREE!

görülmeye değer yerlerden bir kısmı, dönüşte de Sivrihisar’a uğradık. Biz hayran kaldık, eski camileri, çeşmeleri, evleri görülmeye değer. Eğer evler restore edilirse yeni bir Beypazarı kazanmış oluruz. Biz zamansızlıktan çok fazla gezemedik, ama yolunuz oradan geçerse, Sivrihisar’a da uğrayın derim. Dönüşte de yine Ankara’da kızımızın arkadaşına uğrayarak yolumuza devam ettik. Tabii yeni keşfettiğimiz Ankara Samsun karayolunda Elmadağ’ı geçer geçmez Shell benzinliğinin hemen yanında Hatay Sofrasında (Gökhan Güney’in) kağıtta ve tepside kebaplarımızı yedik. Oraya yolu düşen herkese tavsiye ederim. Gerçekten Hatay’da yediklerimiz gibi lezzet ve tadındaydı, fiyatlar da bize çok uygun geldi.

Sevgili İrem’e, Sema Hanıma ve Saim Beye güzel ev sahipliği için çok teşekkür ediyoruz.
Bu güzel geziden sonra haliyle biraz da yorgun olarak çok şükür sağ salim evimizdeyiz. Bu Eskişehir gezimizle ilgili resim ve yazıları eşim kendi sayfasında daha sonra paylaşacak tabi.
Bugün sizlerle, organik Pazar açıkken oradan aldığım kırmızı patateslerden yaptığım fırında patateslerimi paylaşmak istedim. Malum herkes diyette, canı patates kızartması çekenler için güzel bir seçenek. Aynen kızartma lezzetinde, hem de çok daha sağlıklı.

Malzemeler
Bir kg patates (daha fazla da olabilir)
Kekik, pul biber, karabiber, tuz, kimyon
Çok az sızma zeytinyağı

Yapılışı
Patatesleri bol suyun için de iyice yıkayın. Kabuklarını soymadan elma dilimi gibi istediğiniz kalınlıkta dilimleyin. Fırın tepsisine yağlı kâğıt serin. Patateslerin üzerine baharatları ve zeytinyağını dökerek karıştırın ve fırın tepsisine dökün.
200 derecede pişirin. Sıcak olarak servis yapın. Ben kırmızı(kırmızı pembe arası bir renk) patatesle ilk defa denedim, gerçekten çok lezzetli bir patates, tavsiye ederim.
Afiyet olsun.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

iç açıcı görüntüler, çiğ börekler enfess:)

peri sofrası dedi ki...

Merhabalar, bir Eskişehirli olarak blog manşette Eskişehir gezisi başlığını görünce sitenizi ziyaret ettim. Bir de Sivrihisara gittiğinzi görünce, aslen bir Sivrhisarlı olarak beğenmenize çok sevindim. Gerçekten biraz emek ile Beypazarı kadar çok turist çekebilecek altyapı ve tarihi zenginliğe sahip bir ilçedir memleketim.bir de yemeklerini tadabileceğiniz bir yer bulabilseydiniz, anlata anlata bitiremeyeceğinize eminim. Yolunuz tekrar düşerse yardımcı olmaktan mutluluk duyarım. Güzel sözleriniz için memleketim adına tekrar teşekkür ediyorum:))

zerrin-misss dedi ki...

Canım Fatma Ablam, leylek havada olsun hep :) Ne hoş eskişehir fotoğrafları. Ama en çokta çiğ börek fotoğrafını sevdim ben :)

buz gibi ayranla nasıl güzel gitmiştir.

sıcacık sevgiler.
kızınıza tebrikler.. :)

akif abiye selamlar.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Fatmacigim ne guzel leylegi dedigin gibi havada gormussun:) eskisehir ilimiz gersekten guzel bir sehir cig boregine doyum olmuyor:))
Kizinin ehliyeti hayirli ugurlu olsun canim Allah kaza belalardan korusun.
Ailene ve sana sevgilerimi gonderiyorum.

Seval dedi ki...

Memleketin ne güzel köseleri var ablacim evlere bayildim yaa...ayrica kizinin ehliyeti hayirli ugurlu olsun güle güle kullansin canim...

patatesler harika görünüyorlar citir citir ellerine saglik afiyetle yemeniz dilegiyle sevgilerimi gönderiyorum...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

eskşehiri merak ederdim kısmet olmadı gidip görmek sayenizde biraz olsun merakımı giderdim . teşekkürler kızınızın başarısı için tebrikler.
sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatmacığım eskişehire çocukken gitmiştim çok değişmiş güzel bir şehir metihini duyuyoruz sayenizde bizlerde ydumuzun güzelliklerini görmüş oluyoruz kızının ehliyet'i hayırlı olsun canım ÇİĞ BÖREKLER hepimizin gözlerini kamaştırdı harika görünüyorlar ellerine sağlık pembe patates hiç yemedim mutlaka lezzetlidir ben de bu şekilde yapıyorum kızartma kolestrol yüzünden yemek istemiyorum bence bu şekilde daha lezzetli oluyor sevgilerimle çok öpüyorum hayırlı hafta sonları FATMA'CIĞIM

Baharcicegi dedi ki...

iki sene önce Eskisehirden gecmistik bu güzel yerleri bilseydim bizde mini bir gezinti yapardik icinde,sayende görmüs olduk kismet olurda yine gecersek bu sefer kesin gezeriz
gpzel hururlu bir hafta sonu dilerim

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

iddia ediyorum, istanbul bir yana fatmacığım,
Eskişehir türkiyenin en anlamlı ve sanat kavramlı tek şehri
TABİİ ÇOK ÇOK SEVGİLİ YILMAZ BÜYÜKERŞİNİN PAYI EN BÜYÜĞÜDÜR.
MÜKEMMEL BİR BELEDİYE BAŞKANI VE ÜNİVERSİTE HOCASI..
SEVGİLER CNM.
ellerine sağlık

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, cok güze olmus Eskisehir geziniz, benim en sevdigim arkadasim Melike Eskisehire gelin gitmisti, oralari güzel oldugunu anlatirdi. Hos türkiyemizin her bir bucagi cok güzel.
Kahvaltiliklar ve firinda patates de nefis ellerinize saglik.
Canim bende anlamadim ilk gün blogunuzdaki virus nedeniyle bloke edildi yazdi. dün ise blogunuz kaldirildi yazdi. Arkadaslarin ve evdekilerin, cok ugrasimi sonuc vermedi, nihayet damadim tariflerimi, anneminkiziyim-maharetler sayfamin kumanda panelinden buldu, sadece sayfa sayfa orda tarifler ve resimler vardi, yorum yok, degisik bir sayfa. Ama olsun dedim sizin dediginiz gibi hic yoktan tarifleri kurtarayim diyerek, tek tek aksam kopyaladim resinmleri. Aslinda her post da yedeklemek gerek ve her bir kac ayda da sifreyi degismek gerekmis. Neyse saglik olsun, bunada sükürler olsun. Desteginiz icin cok tesekkürler, sevgilerimle....

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, bu gün blog yöneticisi Merve hanimdan mail aldim, blogumda kötü amacli yazi oldugundan blogumun kaldirlidigini yaziyordu. Simdi blogumu inceleyip, kötü amacin olup olmadigi incelenip ona göre bu hafta icinde karar verilip, eger yoksa blogum geri gelecekmis. Hem sevindim hem de düsündüm, acaba ben nerde yanlis yaptim diye, ama bir kötü amac güdügüm bir yayin yapmadigima eminim. Ama benim ogrularim baskalari icin yanlis da olabilir, siz ne dersiniz?
Sevgilerimle.........

Tijen dedi ki...

Fatma'cığım,
Daha geçen gün eski zamanlarda Eskişehir'de yaşamış (bizim gibi) bir akrabamızla konuşuyorduk, görmediysen git Eskişehir'e dedi, neler yapılmış neler. Ben de yeni hallerini merak ediyorum çok. (Dün akşam ben de fırında patates yaptım, ne leziz oluyor değil mi?)

Dilek Mutfakta dedi ki...

Fatmacım geliyorum gidiyorum yoksun bukadar gezilmez ki olmuyor böyle bak arkadaşın evini bekliyor kapı dışarı bile zor çıkıyor kıskanıyorum valla.:)))Eskişehir'i bende 2 yıl önce gezdim çok beğendim tam bir öğrenci şehri hele çiğböreği gerçekten nefis,patatese diyecek birşey yok bizde çok seviyoruz sık sık yaparım eline sağlık,sevgiler...

Disalce dedi ki...

fatma ablacığım kızını tebrik ediyorum...başarıyla geçmiş sınavını...

eskişehirden hep geçeriz ankaraya giderken...güzel ve büyük bir şehir..

bi arkadaşım orda oturuyor...evler falan biraz pahalı bi yermiş...

en iyisini siz yapıyosunuz...geziyosunuz ne güzel...darısı bizim başımıza:)

karadenizsofrasi-Balıkesir dedi ki...

selam canım,gez gezebildiğin kadar,allah sağlık versinde tadını çıkarın ailecek,
kızının ehliyeti hayırlı olsun,bizim gençlerde aldılar ehliyetlerini,kazasız sürüşler inşallah ,sevgiyle kalınız,görüşmek dileğimle.

SENAY dedi ki...

canim ablam,
ellerine saglik, inan çok guzel görÜnüyorlar, aciktim, canim çekti...
Bu arada sana yorumlar birakiyorum, ama cevap alamiyorum, yoksa kustun darildinmi bana ablacim ?
SENAY
benimdunyam80

made in funda dedi ki...

harika bir gezi olmuş.çiğ börekler harika.ne güzel herşey...sevgiler...

TATESAL dedi ki...

Ne güzel gezmiş,görmüş,yemişsiniz...Resimlerle bizede tercüman oldunuz,gitmiş gibi olduk teşekkürler....

harikamutfak dedi ki...

günaydım canım...fırsatları değerlendirmek lazım...allah içinize sindirsin...kzınıda kutlarım...opuyorum..keyifli bir gün diliyorum..

TAZE NANE dedi ki...

Ah ne güzel fotoğraflar, ne güzel görüntüler.
Ben biraz daha izliyim.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Fatmacığım, Ohh sefanız olsun çok iyi yapmışsınız. Eskişehir eşimin memleketi. Çok aşina görüntülerle karşılaşmak iyi oldu. Kızının ehliyeti de hayırlı olsun canım.
Patatesi garnitür olarak bu şekilde ben de yapıyorum, çok beğeniliyor. Ellerine sağlık canımın içi.
Kucak dolusu sevgilerimle..

TAZE NANE dedi ki...

İyi hafta sonları.
Sevgiler.

Eylül dedi ki...

Öncelikle kızının ehliyeti hayırlı olsun canım çok iyi olmuş Akif abiye gezilerde yardımcı çıkmış:)
Çok güzel bir gezi olmuş en güzelini yapıyorsunuz bizde sayenizde nerde ne var öğreniyoruz:)
Taze patates çıktığı zaman bende yapıyorum çok lezzetli ve sağlıklı ellerine sağlık canım..
Sevgiler hepinize...

Adsız dedi ki...

canim ziyaretin ve guzel yorumun icin tesekkur ederim. her zaman beklerim. ben bu cig boreklere ve ve bu evlere bayildim.ins.birgun gitmek banada nasip olur. selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım kızını tebrik ediyorum.Artık size bir klavuz daha oldu...
Sivrihisar'dan Polatlı yoluna doğru Bademlik tesislerinin orda sola sapan yolda Günyüzü vardı orda kaldık bizde iki sene..Yaa orda olsaydım bende beklerdim kesin..Nasip Adana'ya beklerim artık..