♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

6 Eylül 2009 Pazar

Tatil bitti, gezi dönüşü ve merhaba...

Merhabalar sevgili arkadaşlar, döneli epey oldu ama maalesef, dönüşte temizlikti boya badana derken sayfalarımıza bakmaya, daha doğrusu pek pc başına oturmaya fırsat olmadı. Ardından da ramazan münasebetiyle misafirlerimizin yoğunluğu nedeni ile zamanımız çok çabuk ve dolu geçti, nerdeyse mübarek ramazan ayını yarıladık, önümüzdeki hafta da çok misafirlerimiz olacak, onun için sizlere bir merhaba diyeyim istedim. Yokluğumuzda sayfalarımızı ziyaret eden telefonla arayan tüm arkadaşlarımıza gönülden teşekkür ediyor, herkesin ramazan ayını kutluyorum, en kısa zamanda sizleri ziyarete çalışacağım, eşimle (gittiklerimden) beraber hazırladığımız yazımızı sizlerle paylaşıyoruz. İnşallah bayram sonrasında (zira bir aksilik olmazsa kısa bayram tatilinde güneydoğu gezisine çıkacağız !...) yeni paylaşımlarımızla beraber olmayı diliyoruz.

Birçoğumuzun çalışma hayatında beklediği, kısa da olsa, üç beş günlük diye adlandırdığımız tatil zamanını sabırsızlıkla bekler ama dönerken de, ne kadar da kısa oldu diye hayıflanırız. Bu gezimizde de, yaklaşık 4500 km. yol gidip, 5500 den fazla resim ve film çektik, şimdilik birkaç tanesini sizlerle paylaşıyoruz.

Yola çıktığımız ilk gün arabamızın lastiğinin iç kısımdan parçalanarak patlaması ile geçirdiğimiz sıkıntılı ve üzüntülü geçirdiğimiz zamanı saymazsak, işte bizde bütün bir sene beklediğimiz dinlenme zamanını yaşadık ve döndük !...

KAZA !..
Host unlimited photos at slide.com for FREE!
İlk olarak Pamukkale’de yer ayırtıp 2 gece bir gün oraları dolaştık.

PAMUKKALE OTEL..

PAMUKKALE ALİŞ KIR LOKANTASI...

PAMUKKALE TRAVERTENLER..

Müzesini, antik havuzunu, antik şehirdeki kral mezarlarını ve Karahayıt’ı ziyaret ettik.

PAMUKKALE KARAHAYIT ..
Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Sonrasında Bodrum’da yıllardır görüşemediğimiz sözleşmiş olduğumuz arkadaşlarla buluşup güzel bir gün ve gece geçirdik.

BODRUM - AKYARLAR - KARAİNCİR ...
Ertesi gün hem Bodrum’u hem kalesini ve sualtı müzesini gezdik.

BODRUM KALESİ ...
2 08 bodrum - kale

Buradan ayrılıp, önceden haberleştiğimiz, Marmaris Selimiye’de bir apart otelde yer ayırtmış 4 gün kadar kalmayı planlamıştık ama yazılan ve söylenen ile karşılaştığımız durum aynı olmayınca hemen ertesi sabah ayrıldık. Bunu bir sonraki yazımızda daha geniş yazacağız.

MARMARİS SELİMİYE OTEL ...
Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Sabah erkenden ayrılıp Marmaris’i ve kalesini gezdik.

MARMARİS SOKAKLARI ...

MARMARİS KALESİ ...
Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Yolumuza devam edip yol üstünü ve etrafın da gezerek önce Köyceğiz’e uğradık, göl kenarında bulunan sahil kahvelerini ve şehir içini gezdik.

KÖYCEĞİZ ...

Buradan Ortaca ve Göcek’e ve Fethiye’ye,

FETHİYE THELMOSOS TİYATROSU ...Host unlimited photos at slide.com for FREE!
özellikle Ölüdeniz’e de uğradık.

FETHİYE ÖLÜDENİZ ...
Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Kalkan ve Kaş’ı da ziyaret edip Finike’ye ulaştık.

KAŞ ...

Burada biraz mola verip birkaç gün kalıp, etrafı dolaşıp bir tekne turuna katılıp Kekova, Kaleüçağız, Simena ve çevresindeki antik yerleşimleri gezip pırıl pırıl koylarında yüzdük.

FİNİKE TEKNE TURU...
Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Yolcu yolunda deyip yola tekrar koyulduğumuzda yeni yapılan değil de eski yola sapınca (maceralı bir şekilde yolu kaybedip hem de…) Finike’den dağ yollarından safari yapanları ve Kesme Boğazı’nı da bu vesile ile görüp Kemer’e ulaştık. Burada biraz mola verip dinlenip Antalya’ya, daha önceden haberleşip randevulaştığımız arkadaşlarımıza gittik. Sabah kahvaltısını hep beraber yapıp eski günleri yad edip, çocuklarımızı birbirinden ve tabi bizlerde birbirimizden zorca ayrılıp vedalaşıp Serik – Manavgat üzerinden Alanya’ya vardık. Burada kalesini ve Damlataş Mağarasını gezdik.

ALANYA VE KALESİ ...

DAMLATAŞ MAĞARASI ...
Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Buradan da Gazipaşa üzerinden Anamur’a vardık. Gene bir arkadaşımızın da yardımı ile deniz kenarında çok güzel bir motelde yer ayarlayıp. Antakya’dan gelecek (ki onlarla da önceden haberleşip burada en az bir gece birlikte olmayı planlamıştık) arkadaşları beklemek üzere konakladık.

ANAMUR - ÜÇAĞIZ ANDRİAKE ANTİK KENTİ ...

Aklınızda olsun, burada Anamurium diye tarihi antik bir şehir var ki görmeden ve sahilinde denize girmeden geçmeyin.

ANAMUR ANAMURİUM ANTİK KENTİ ...
Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Gene burada bir tekne turuna katıldık, ertesi gün gelen arkadaşlarımızla buluşup güzel bir gün geçirip biz Mersin – Adana – Antakya tarafına, onlarda Marmaris tarafına yollandık. Yol üzerinde Mamure kalesini ve kara ile birleşmiş (!) Kız Kalesini görüp Antakya’ya ulaştık.

MAMURE KALESİ ...

Antakya’da yaklaşık bir hafta kadar kalıp, Bataayaz, Samandağ, Çevlik, Titus tüneli, Beşikli kaya mezarları, Cilvegözü yolu üzerindeki M.Ö. 19 y.y. dan kalma Atçana harabelerini ve Demirköprü civarında Suriye sınır köylerini gezdik.

ANTAKYA - ATÇANA HARABELERİ (M.ö.19 y.y.) ...

ANTAKYA BATAAYAZ ...

ANTAKYA SAMANDAĞ TİTUS TÜNELİ ...

ANTAKYA SAMANDAĞ ÇEVLİK BEŞİKLİ KAYA MEZARLARI ...
Host unlimited photos at slide.com for FREE!
Dönüş yolunda Pozantı da bulunan Şekerpınar su kaynağını, Çiftehan kaplıcalarını ve pazarını dolaşıp, yol üzerinde Niğde ve Kayseri’den geçip, Tokat ve Amasya üzerinden Samsun’a ulaştık.
Bütün bu gezilerimiz daha geniş bir şekilde ileriki günlerde sizlerle paylaşmaya çalışacağız.
Bu vesile ile bizlere, sayfalarımıza uğrayan, maillerimize güzel dileklerini bırakan tüm dostlarımıza içten teşekkür ediyor, bu vesile ile Ramazanınızı kutluyor sağlıklar diliyor, en içten sevgilerimizi iletiyoruz…

Hayat dedi ki...

Kısaca ifade etmeye çalışırsam:
"Dönüşünüz muhteşem olmuş!..."

Geçmiş olsun. :-(
Tekrarından da beterinden de korusun Rabbimiz.

Fotolar hârika, sadece bakmak bile dinlendiriyor.
Ziyaretler için üzülmeyin, ben de ziyaret özürlüyümdür çoğu kez..
Gönüller bir inanıyorum ki...
İçten sevgiler... :-D

Dilek Mutfakta dedi ki...

Fatmacım süpersin valla sayende bizde gitmiş olduk oralara çok güzel yerler gezmişsiniz resimlerin devamını bekliyoruz,sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar Fatmacigim,
masallah cok güzel gezmissiniz.Bastaki tekre pannesini saymazsak. Baya gezip güzel yöreler görmüssünüz. Yilin stresini sizler ve cocuklar atmistir ne güzel. Ben yeni sehir ve yeni daireye tasindim. 1 haftadir mutfak hala olmadi. Insallah bayrama kadar bir düzene gireriz.
Sizede kolayliklar hayirli ramazanlar diliyorum, bayram geziniz icinde güle güle gidip gelin insallah, sevgiler, Selamlarimla

pelince dedi ki...

Hoşgeldiniz.. tekrar hayırlı ramazanlar...

Gezi fotoğrafları harika,gezmedik yer bırakmamışsınız... enerjiniz,sağlığınız,huzurunuz hep yerinde olsun...

Sevgiler..

sevgi dedi ki...

canım hoş geldin gezdiğin yerler hep harika yerler ama antakyadan başkası bana güzel gelmiyor benim memleketim emsalsiz güzel sende çok güzel resimlemişsin çok tşkler hayırlı ramazanlar sevgilerimle

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Offf offf offf ne kadar güzel gezmişsiniz Fatmacım. tatil bitti bende de :) kürkçü dükkanı misali dönüp dolaşıp artık buradayız. Merhaba canım...

Tijen dedi ki...

Fatma'cığım,
Yine ne güzel gezmişsiniz. Çok özeniyorum sizin bu gezilerinize. Ah ben de sizin oralara gelecektim bu aralar ya tembellik senesi oldu, yerimden kımıldayamadım. Bu yaz da dinlenerek geçsin dedim. Güzel bir bayram olsun hepimize, tüm sevdiklerimizle. Tüm ev halkına sevgilerimi gönderiyorum.

harikamutfak dedi ki...

hoşgeldin canım..çok güzel gezmişsiniz.allah içinize sindirsin.iyi bayramlar diliyorum....sevgiler...

Adsız dedi ki...

Bayramin kutlu olsun canim. Tüm sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlara insallah.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok guzel bir program harika yerler gezmissiniz.Bende antakyadaydim bu ay cok sevdim
hele yemekleri superdi.
Oradan aldigim tuzlu yogurt ile senin tarifini hazirlayacagim bugun
cercerun cok degisik
eline saglik canim
sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Tüm güzel yorumlarınız için çok teşekkürler ediyorum canım arkadaşlarım, sizleri çok özledim ama inanın öylesine yoğun geçti ki bu yaz, hiç pc başına oturamadım desem yalan olmaz.
En kısa zamanda hepinizin ziyaretlerine geleceğim.
En içten sevgilerimle ...

lalelimutfaklar dedi ki...

fotograflara bayildim . bende degisik yerler gormeyi cok seviyorum. ama tabii yazin turkiyeye gelince havalardan sicaklardan maalesef eskisi kadar gezemiyoruz. ins. birgun boyle sizin gibi imkanimiz olur. sevgiler

Tatil dedi ki...

güzel bir tatil yazısı tebrikler.