♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

4 Aralık 2007 Salı

Kırma Yeşil Zeytin

Kırma Yeşil Zeytin






Evde yapılan kırma yeşil zeytinin tadı bir başkadır. Benim memleketimde(Gerze) kırma yeşil zeytine çakaduz denir. Biz bu lezzete alıştığımız için hazırları pek yiyemiyoruz. Ama Samsun’da da ne yazık ki taze yeşil zeytin satılmıyor, aslında zeytin ağaçları var ama çoğu kişi yapmasını bilmiyor. Sağ olsun eşimin kuzeni her yıl Antakya’dan bize gönderir, yenisi çıkana kadar bize yeter. Antakya’da zeytini tatlandırırken bazı kişiler kostit kullanırlar, ama ben bu şekilde tatlandırılmışını sevemedim, belki bu şekilde alışmamış olduğum içindir. Gerçi kostitle tatlandırma yaparken de miktarını iyi ayarlamak önemlidir. Ben tatlandırma işini çocukluğumdan beri öğrendiğim şekliyle yapıyorum. Bilmeyen ve yapmak isteyen arkadaşlarla paylaşmak istedim.



İstediğiniz miktarda yeşil zeytini kırın, kavanozlara doldurup, üzerine çıkana kadar su doldurun. Her gün bu suyunu değiştirip yeni su koyun, bu işlemi zeytinlerin acılığı gidip, tatlanana kadar yani yeme kıvamına gelene kadar yapın. Tabii bunun için de zaman zaman tadına bakın. Gerçi biz birkaç gün sonra hafif acıyken bile yemeye başladık. İyice tatlandıktan sonra yeterli tuzunu, arzunuza göre kabuğu soyulmuş limon dilimlerini ve biraz zeytinyağı da koyabilirsiniz. Aslında çok zor değil sadece kırması biraz yorucu oluyor. Ama yemeğe başladıktan sonra, o lezzeti de bu zorluğa değiyor doğrusu. Yapacaklara kolay gelsin.


Afiyet olsun.



4 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatmacım seni görmek ne güzel ben her halde blogdan sıkılıp bıraktı diye düşünmeye başlamıştım zaman zaman bende bunalıyorum bırakayım diye düşünsemde buradaki arkadaşlara çok alıştım .senide çok özledim her akşam bloğuna ne tarif koydu diye kaç sefer bakıyordum ama artık bakmıyorum çünkü boş sayfalara bakmak çok zor inşallah artık aramıza dönersin torunum için güzel dileklerine çok teşekkürler Akif beye kızlara selamlar senide çok öpüyorum canım kucak dolusu sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

evet bende cok severim canim afiyet olsun ben evde hic hazirlamadim kizkardesim iskenderunda yapar getirir sendende 1 tabak aldim sevgiler

Adsız dedi ki...

selamm ziyaretiniz için teşekkürler..her zaman beklerim... gelelim zeytinlere...ben antalyada oturuyor olmam sebebiyle yeşil ve siyah zeytin kurarım her sene çoook lezzetli oluyor.sizinde elinize saglık..güle güle yiyin.afiyet olsun:)sevgilerle...

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Gülcüm,bazen sıkılıp yorulsak ta artık buradan ve buradaki arkadaşlardan kolay kolay ayrılamayız sanırım, artık burası bir alışkanlık oldu.Kısa süre ayrı kalsak hemen özlüyoruz.Ama işte sizin isteğinizin dışında zaman zaman aksamalar oluyor, ama artık buradayım inşallah, öptüm canım,bizden de sevgi ve selamlar...

Sevgili Filizcim,çok teşekkürler canım, sizlere de afiyet olsun, kardeşinizin ellerine sağlık,oraların zeytinleri bir başka oluyor, sevgilerimle ...

Sevgili hünerlieller, çok teşekkürler canım, sizin de ellerinize sağlık, afiyetle yersiniz inşallah, sevgiler...