♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

19 Haziran 2009 Cuma

Bahçemizden görüntüler

Bahçemizden görüntüler

Mevsim değişimi başladığında toprakta ilgi ve uğraş başlar, canlanma kendini belli eder. Babamlarında şehrin dışında önceleri yazlık diye yaptıkları şimdilerde ise belediye olup şehirleşme kapsamında olan bir yerleri var. Bahar geldiğinde yavaş yavaş ilgilenmeye başlarlar. Toprak otlardan ve önceki sebze artıklarından temizlenir, yeni toprak ve gübre alır, bahçeyi hazırlar.
Annemle birlikte aldıkları fideleri bölümlere yer yer ekmeye başlarlar. Aslında yaptıkları sadece oyalanma diye başlar ama yaz sonu hatta sonbaharın ilk aylarına kadar yetecek nitelikte ürün alır taze taze yeriz.



Bu sene gene uğraş verip bahçeyi temizleyip düzenlemişti. Bir bölüme domates fideleri ki çiçek açmaya başladı hatta ufak ufak verdi bile. Diğer bir bölüme salatalık, karşı taraflarına çarliston, kıl, kırmızı ve dolmalık biberlerden, ön kısmına patlıcan fideleri dikmişler. Ayrıca diğer bir kısma da bakla, taze kabak, enginar, bunların yan tarafına da maydanoz, nane, taze soğan tohumları ekmişlerdi.
Duvar kenarlarında ısırgan, dikensiz böğürtlen ve dağ çilekleri yerleştirmiş. Bunların arasında ise erik ağacı, şeftali ağacı, zeytin ağacı, incir ağaçları, elma ağaçları, ne yazık ki kuruyan vişne ağacı var. Diğer bir köşede ise kırmızı kokulu üzüm asması var ki verdiğinde tadına doyum olmuyor.
Girişte ise gözü gibi baktığı beyaz ve kırmızı üzümlerden oluşturduğu asma altı ile kamelyası var.
Bütün bir yaz her ikisi de bunlarla uğraşıp oyalanır elde ettikleri birkaç tabak ürünlerle yaptıklarını bizlere yedirdiklerinde ise mutluluklarına diyecek olmaz.

17 yorum:

Hayat dedi ki...

Önce apartmanda bir dubleksin terasında başladı sebze ve meyvelerle tanışmam (onları ekip- dikme, yetiştirme anlamında tanışmam)...
Nektarinlerim yerlere dökülüyordu. Armutlar yıllarca meyve vermediler, diğer evimize taşındığımızda oraya taşıdık onları. Salkım halinde mis gibi kokulu, sulu meyveler verdiler.Öyle ki bir kaç metre boyundaki ağaçların dalları meyvelerin ağırlığından kırılmasın diye bağlarla destek verirdik.
Vişne ağacının hastası büyük kızımdı. Nektarin, benim gözdelerimden...
Ters aşılı, en fazla iki metre boyundaki karadut kızarmaya döndüğünde bahçeye inerdim. Onun rayihası başkaydı. Ağacı tanıyıp almaya kalkışmam da, üniversite kampüsünde dikili olanından akşam yürüyüşlerinde tatmamız sonucu olmuştu.Güzel günlerdi, gülümsemeyle hatırlıyorum.
Begonvillerin hastasıydım, hâlen öyleyim. Hele pembe beyaz aşılı olanın görüntüsü bambaşka gelirdi bana...
Kokulu üzüm asmasını bir arkadaşımın annesinin ayırtmasından yetiştirmiştim. Yerini sevip kısa sürede metrelerce büyümüş, bol bol meyveye durmuştu sonbaharda.
Akasya (Mor akasya, mor salkım) evin giriş kapısının ferforjelerine sarılıp metrelerce yayılmıştı. Bahardaki görüntüsü ve kokusu ne hoş olurdu.
Frambuaz yetiştirmeye başlamam son bir iki yılda olmuştu, benim için özel olanlardandı.
Çileklerse hem minicik ve ağızda eriyen çok hoş kokulu cinsten hem de iri cinsten arka bahçede bir köşeyi kaplamışlardı.
Kaptırdım kendimi, burada keseyim. : )
Anne ve babanıza hürmetler...
Ne iyi yapıyorlar, ellerine sağlık. : )
Size de bahçe keyfi sürmek kalsın artık, bizim de gözümüzü şenlendirin arada, olur mu?
İçten sevgiler...

hunerlieller dedi ki...

çok istemişimdir bahçeli bir evde oturup bahçesine sebze ve meyveler dikmek.bu sene bende kendimce terasıma domates biber gibi sebzeler diktim:)maşallah sizin bahcenizde yok yok..ellerinize ve emeginize saglık..bol mahsul alırsınız inş.sevgiyle kalın...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

limon ve begonvil ve KOKULU ÜZÜM !! başta olmak üzere hepsinin ve senin yanaklarınıza birer öpücük :)
MELEKETE SEVGİLER.

Baharcicegi dedi ki...

bahceyle ugrasmak insani günün stresinden uzaklastiriyor huzur veriyor.
dalindan tazecik kopan domatesin biberin yerini papazröarda marketlerde satilan hic bir sebzenin yerini tutmaz.
hayirli cumalar

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Fatmacığım harika bir bahçe.taze taze dalından koparıp yemek harika oluyor.o mor çiçeğe ve dalından limona da bayıldım.kolaylıklar diliyorum canım.sevgilerimle...

yaban mersini dedi ki...

neden bilmem zaman geçtikçe daha çok istiyorum,sebzelrle meyvelerle ugraşmayı..sen başarmıssın ne güzel

Cafe Gusto dedi ki...

Ne güzel benim bu iş için minicik saksılarım var inşallah birgün bahçem de olur.Saksı dedim ya ilk salatalığımızı yedik bile..Sizlerde sağlıkla sıhhatle yiyin inşallah...sevgiler...

Ferkay dedi ki...

Fatoş cum kısmanmamak elde değil bu bahçeyi görünce. En çok istediğim şey bir avuç toprakta kendi yetiştirdiğini yemek.
Emeğinize sağlık.
Sevgiler..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatma'cığım çok şanslısınız herkesin hayalindeki bir bahçeye sahipsiniz, keyfini doya doya çıkartın, o bahçede bir bardak çay içmek bile büyük mutluluk verir. Çok emek var ailenin ellerine sağlık ALLAH sağlık sıhhat versin iyi günlerde yetiştirdiklerinizi yemek kısmet olsun.
Güzel dileklerin için çok teşekkürler FAtma'cığm çok öpüyorum sevgiler canım

harikamutfak dedi ki...

günaydın canım...benim babamda yazlığın bahçesinde yetiştirir ve ilk olan biber domates salatalığı bekler koparmaz..kendi elimizle koparıp yiyelim diye..sabah kahvaltısına bahçeden biber -domates koparıp yemek taze taze...çok seviyorum bende...afiyetle yiyin inşallah..keyifli bir hafta sonu diliyorum.....sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım slideye kaptırdım kendimi...Pardon merhaba önce..
Çok güzeldi yaaa...Bende hiç bahçeli evde oturmadım..Şöyle salkım salkım akasyalarımın aşı güllerimin mürdüm eriklerimin tazecik patlıcanların fasulyelerin yetiştiği bahçenin özleminmi duyuyorum..Ve çevremdede yokki gidip özlem gidereyim..Anne babacığının ellerine sağlık afiyetlede yiyesiniz inşaAllah..amin..
Ablacım benim güzel dileklerine çok tşk ederim ..Hala sevinmiş değiliz gideceğimiz yere..Öyle alıştırmışızki kendimizi tercihlerden biri olur diye..Ve inan 20 yıldır ilk defa bu kadar ümit ettik..Olmadı hayırlısıyla ver dedim hepte demek olacağına varacakmış..Aramızda yine 8 saat mesafe olacak artık..Yerimiz henüz belli değil ona görede hazırlanıyoruz şimdilik..Tek avuntum ne kadar sıcak olsada meyce ve sebzeyi mevsiminde ve daha ucuza yiyebileceğimiz..Mahalle pazarlarında seçip seçip alabileceğim tazecik ürünler..Tekrar tşk ederim ablacım artık arada hatırını sormaya gelirim..Öpüyorum kocaman..

Tijen dedi ki...

Fatma'cığım,
Ne güzel kocaman bir bahçe. Herhalde benim bahçe o kadar olsa sevinçten deliye dönerim. Minicik bahçeden çıkan ürünlere bile çıldırken. Benim domatesler de büyümeye başlamış, yakında bir kaç tanesi kızarır bile. Biberleri ise toplamaya başladım, tek tük var üzerlerinde. Bahçe tadı gibisi var mı? (Dikensiz böğürtlen dediğin ahududu mu?)

TAZE NANE dedi ki...

Çok harika birşey bende biliyorum.
İnsanı çok ama çok mutlu ediyor.
Sevgiler.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim merhabalar, fotolar harika. Annenizin ve babanizin allahim sagligini afiyetini versin, insan böyle güzelliklerle severek ugrasirsa hic strese girmez, kendi yetistirdigin severek yer ve severek de ikram eder.
Insallal yeniden bir visne agaci alir ekresiniz, kurumus olmasina üzüldüm. Cicekler harika bahce düzeni mükemmel, kabaklari da görünce benim bahce aklima geldi hala üzülüyorum biraktigimiza, ama esim pek sevmiyor ve ugrasmiyordu, mecbur kaldim, birakmaya. Sizin bahceye bakip, hasret giderdim. Annenize ve babaniza hürmetler, saygilar, sevgilerimle canim....

nanekokusu dedi ki...

merhaba canım anneciğin ve babanın ellerine sağlık allah sağlıkla yemenizi nasip ettsin valla bu güzelliklere imrenmedim dersem yalan olur emekli olmadan bahçeli evlerde lojmanda oturduğumuz günleri anımsadım toprakla uğraşmak kadar güzel ve insanı dinlendiren hiç bir şey tanımıyorum sağlıkla yemeniz dileğiyle ailecek sevgi ve selamlar.

iremlemekanlar dedi ki...

Fatma abla'cığım anneciğinizin ve babacığınızın ellerine sağlık...Sağlıkla yersiniz inşallah :))biran kayınpederimin bahçesi geldi aklıma ,hormonsuz sebzeler ve meyveleri güzel oluyor :)) miss gibi domates kokar limonu görünce şaşırdım akdenizi karadenize taşımışsınız :))nişastalı kurabiyenizde çok güzel gözüküyor böyle kalpli kalpli aşk kokan mis gibi kurabiye ellerinize saglık Bahçenize bayıldım doğrusu çok öpüyorum sizi ve kızlanızı sevgilerlee:))

Dilek Mutfakta dedi ki...

fATMACIM HERKES GİBİ BENDE RESİMLERE DALDIM GİTTİM bahçe harika olmuş uğraşanların eline sağlık bizim siteninde bahçesi çok geniş bi aralar bende ektim birşeyler ama gece kedi köpekler ziyaret ediyordu başedemedim, artık balkonumda saksılarda çilekler,domates,biber,maydanoz,nane ve soğanlarım var oyalanmak için bana yetiyor inşallah birgün bahçem olurda bende gönül rahatlığıyla ekerim,sevgiler arkadaşım,öpüldün...