♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

16 Kasım 2007 Cuma

Biber Salçası

Biber Salçası


Malzemeler


Salçalık kırmızıbiber

Tuz, su



Yapılışı


Yazın annemlerin yanına gittiğimizde bahçedeki biberler kızarmıştı, yemekle bitmeyecek kadar fazla olunca, annem de salça yaptı, ben de sizlerle paylaşmak için görüntüledim. Şu sıra hala pazarlarda salçalık biberler olduğu için belki yararlanmak isteyen olabilir diye de yayınlamak istedim.



İstediğiniz kadar salçalık biberi ikiye bölerek çekirdeklerini ayıklayıp yıkayın. Bir tencereye alıp, biraz da su ekleyerek biberler yumuşayana kadar pişirin. Soğuduktan sonra süzgeçten geçirin ve biraz suyunu çekene kadar, yeteri kadar tuzunu da katarak pişirin, sonra bir tepsiye ince olarak yayın ve ara sıra karıştırarak güneşte suyunu çekip kıvamını bulana kadar bekletin. Daha sonra kavanozlara koyup, buzdolabında saklayın. Annem bu şekilde yaptığı salçayı içine baharat ceviz, sarımsak katarak kahvaltılarda tüketiyor. Çokta güzel oluyor.



Tabii Samsun’da güneyde olduğu gibi aşırı sıcaklar olmadığı için bu şekilde yapıyoruz. Ama oralarda pişirmeye gerek olmadan kıyma makinesinden geçirip sadece güneşte kurutmak yeterli oluyor.



Ama ben artık Antakya’nın salçasına alıştığım için kendim yapmıyorum, oradan getirtiyorum. Onun lezzeti bambaşka tabii ki…



Afiyet olsun.




Biber Salçası (blogcu'da)

2 yorum:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

fatmacım evde yapılan herşey çok nefis, temiz bir başka güzel oluyor bende yemeklerde kullandığım biber salçasını adanalı bir arkadaşımdan alıyorum acıka deriz biz adapazarlılar oda bu bizim evde yaptığımız salçayla daha güzel oluyor ellerinize sağlık canım güle güle yemek kısmet olsun nefis görünüyor hayırlı pazarlar ailecek sevgi ve selamlar çok özledim haberin olsun

SOFRAM dedi ki...

Canım benim çok teşekkürler, allah hepimize sağlıkla yedirmeyi nasip etsin. Dediğin gibi evde yapılan salçayla böyle kahvaltılık yapmak daha güzel oluyor.Sevgi ve selamlar...