♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

20 Eylül 2008 Cumartesi

Soslu Kıymalı Erişte

Soslu Kıymalı Erişte

Image Hosting by PictureTrail.com
Malzemeler:
1 paket hazır erişte
1 kuru soğan
1 tane yeşilbiber
Zeytinyağı veya tereyağı(miktar arzunuza göre)
Bir kâse dolusu kavrulmuş kıyma
3 – 4 büyük domates rendesi
1 tatlı kaşığı biber salçası(ev yapımı)
1 tatlı kaşığı domates salçası(ev yapımı)
Nane, tuz, kırmızı pul biber, karabiber


Yapılışı:
Bir tencereye su koyun kaynadıktan sonra tuz ve biraz zeytinyağı koyarak karıştırın, erişteyi ekleyin, pişmeye bırakın. Erişte pişene kadar sosunu hazırlayın.
Soğanı zeytinyağında biraz soteledikten sonra yeşilbiberi ve kıymayı da ekleyin, sotelemeye devam edin. Domatesleri, salçaları ekleyerek, kıvamını alıp pişince, ateşten alın, baharatları ve naneyi ekleyerek karıştırın.
Makarnayı kontrol ederek, yumuşayıp pişince süzün, servis kabına alarak, sosunuzun bir kısmını ayırın ve diğerini eriştenin üzerine boşaltarak erişteleri ezmeden karıştırın. Sonra ayırdığınız sosu da en üste dökerek, servise hazır hale getiriniz. Sıcak sıcak soğumadan, yanında ayranla servis yapabilirsiniz.
Eriştenin suyunu dökmeyip çorbalarda da kullanabilirsiniz.
Afiyet olsun.

17 yorum:

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Fatma'cığım, ilk yorumu ben kaptım ne güzel. Harika erişte ellerine sağlık.
Kızılcık reçeli kaynatmadan uzun süre dayanıyor mu? Konsantresini kaynatmadım bende, kışa da kalsın istiyorum fakat bozulacak diye de çok korkuyorum.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Fatma'cığım, ilk yorumu ben kaptım ne güzel. Harika erişte ellerine sağlık.
Kızılcık reçeli kaynatmadan uzun süre dayanıyor mu? Konsantresini kaynatmadım bende, kışa da kalsın istiyorum fakat bozulacak diye de çok korkuyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

harika bir tariff,bende sebzeli makarna türevlerini çok seviyorum fatmacığımm.
ellerine sağlık
çok sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Fatmacığım nesif canım,çok güzel görünüyor,ellerine sağlık. kıymalı makarnayı çok severim ama hiç eriştede denememiştim.sevgilerimle...

TAZE NANE dedi ki...

Erişte çok güzel görünüyor. Heleki kıymalı yapılırsa bayılırım. Söyle iftarda yapsakta sıcak sıcak yedirsek dedi insana. Sevgilerimle TAZENANE

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatmacım erişte tek başına yemek olmuş ben bu nefis erişteyi gördüm hiç bir şey istemem yanında içinde herşey var tokta tutar ramazan için harika olur annecim her sahurda pişirirdi ellerine sağlık canım afiyet olsun size bende yutkunmakla meşgulum sevgiler canım

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

bu erişteyi sahurda yemeyi tercih ederim..nefis bir görüntü anlatım zaten güzel ablacım..evde dolapta hemen erişte poşetini bulmam lazım:)

ellerine sağlık ablacım..


hayırlı haftasonları..

MUTFAKISTAN dedi ki...

canim ben hamarat arkadasim eristeyide kendi yapmistir dedim hazirmis olsun ,harika olmus ellerine saglik sevgilerrr

Dilek Mutfakta dedi ki...

Fatmacım erişten harika görünüyor aklıma getirdin uzun süredir pişirmemiştim,ellerine sağlık,sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım iyi geceler..Geçmi kaldım bitmedi dimi erişte..Saat olmuş gecenini 1.i sahura alıyorum..
Ellerine sağlık tepsiyi yerinde bulamassan bilki benimm:)))
Öpüyorum seni kocaman.

angel dedi ki...

selam arkadışım,ziyaretin için teşekür ederim.
bizdede erişte çok pişer.hatta bizde tereyağlı ve cevizlisi çok yapılır.aslen sinop'luyuz.orda çok yapılır.çok lezzetli olur.denemeni tavsiye ederim.ellerine sağlık

Hansa dedi ki...

ay iftarda yiyince gece uyuyamıyorum malum geceler kısa hazmedicek zaman yok...
sahurda yiyince susuzluktan ölüyorum gündüz napsak ortası da yok bayramdan sonra inşallah yapıyım elinize sağlık...

keskinli dedi ki...

ablacim ellerine saglik
bende cok severim vede yaparim enfes bir lezzet lokmanin hamuru icin kivamini sormustun ya kusura bakma hemen gelemedim biraz rahatsizdim neyse
cok akici olmayacak abla ama kasiktanda düsecek öyle yani söyle elinle alip atabilecegin gibi ellerini yaglaman lazim yalniz
dene kesinlikle pisman olmasin sevgiler iyi pazarlar

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, harika bir eriste tarifi olmus, ellerine saglik, malesef bizde yemeklerde kiyma olunca yenmiyor, cocuklar hala yemekleri seciyor, birazda annelerinemi cekmisler ney, sizlere afiyet sifa olsun canim, sevgiler...

iremlemekanlar dedi ki...

Fatma ablacım ne güzel tarif böylee ellerine saglık ramazanda bol yemekler sende :) erişte sevdiklerim arasındandır sevgilerle saygılar selamlar eşinize ve güzel kızlarınıza

Unknown dedi ki...

fatma'cigim ne kadar nefis gorunuyor iftar sofrasindan kalkmama ragmen bir tabak yiyebilrdim ellerine saglik canim
sevgi ve selamlar.

SOFRAMDA BERABER dedi ki...

MERHABALAR
ERİŞTENİN HER HALİ GÜZEL KIYMALIDA PEK GÜZEL GÖRÜNÜYO.
BİZİM TARAFTA CEVİZLİ VE SARIMSAKLI YOĞURT ÇOK TÜKETİLİYO.
AMA KIYMALI HİÇ DENEMEDİM. DENİCEM..
SEVGİLER...