♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

28 Ocak 2008 Pazartesi

Islama

Islama

Çoğu yörede tirit olarak bilinen ıslamayı, herkes değişik şekillerde yapar, benim memleketimdeki yapılış şekliyle sunmak istedim sizlere. Ceviz ve tereyağında ölçü vermedim, herkes kendi arzusuna göre kullanabilir, ama lezzetli olması açısından bolca kullanılmasını tavsiye ederim.



Malzemeler:
1 tavuk
2 kilo ıslamalık (tiritlik] yufka
Dövülmüş ceviz içi
Tereyağı

Yapılışı:
Yufkacıda ıslamalık yufka yaptırın. Bizim burada tüm yufkacılar yapıyor. Tavuğu temizleyip, üzerine çıkana kadar su ve tuz koyarak haşlayın. Tavuk piştikten sonra derince bir kaba tavuğun suyundan alın, yufkaları resimdeki gibi kareler şeklinde kesin, bu parçalar rulo şeklinde sarın, tavuk suyuna batırın, ceviz içi serpilmiş yuvarlak bir tepsiye orta kısım boş kalacak şekilde bir sıra yerleştirin, üzerine ceviz serpin, tereyağı gezdirin. Sonra aynı işlemi birkaç sıra olarak sürdürün. Orta kısımdaki boşluğa biraz tavuk suyu ve tavuk etlerini yerleştirin, bekletmeden servis yapın. Ben tepsiye ilk yapılışında resimleri tam çekemediğim için bir tabağa sonradan yeniden yapıp sizler için görüntüledim. Sizler de yiyebileceğiniz kadarını ıslatıp, yufka ve tavuğu dolapta saklayıp daha sonra taze taze yapabilirsiniz. Yapma aşaması çok çabuk oluyor.
Afiyet olsun.

25 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
yine harika bir lezzet yayinlamissin, harikasin valla, ellerine saglik diyorum ve bunu acaba tam kuru sac yufkasindanda yapabilirmiyim?

Selamlar ve öpüyorum..

Dilek Mutfakta dedi ki...

canım benim nekadar lezzetli bişeye benziyor eline sağlık yapmadımda yemedimde gelirsem yaparsın artık..iyi haftalaaaaaarrr...

Dilek Mutfakta dedi ki...

canım benim nekadar lezzetli bişeye benziyor eline sağlık yapmadımda yemedimde gelirsem yaparsın artık..iyi haftalaaaaaarrr...

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım..süper bir yemek bu..eline saglık..pek bi canım çekti:))))sevgilerimle...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, resim görünmesede cok cok lezzetli bir yemek oldugu, cevizden, yufkadan belli. Bizdede trit diye gecer ama tarif baska, ah o tirnak ekmeklerden bulsamda yapsam. Ayrica güzel yorumlarin icin cok tesekkürler canim, sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Kevsercim, çok teşekkürler canım, sorunla ilgili sayfana yazdım,sevgiler...

Dilekcim,beğenmene sevindim, çok teşekkür ediyorum, yeter ki sen gel, hiç yapmazmıyım, çok ta lezzetlidir gerçekten de...Öptüm canım, sevgiler...

Sevgili hünerlieller, Hülyacım çok teşekkürler canım,eskiden bu yemeği yapmak epeyi zahmetliydi, ama artık yufkayı yufkacıda yaptırıyorsun, tavuklar da çabucak pişiyor, eh size bir tepsiye yerleştirmek kalıyor, sevgiler...

Sevgili Ayşecim, çok teşekkür ediyorum canım, resimleri görememene üzüldüm canım, ama bizde bir sorun yok. Canım pideden bizde yaparız, ama bu şekilde de çok daha farklı oluyor.
Canım senin yaptığın bu güzellikler karşısında yaptığımız yorumlar az bile...
Sevgilerimle canım...

Tijen dedi ki...

Teyzem tiridi bayat pidelerle yapardı eskiden, pek severdik. Et yemeyeliberi tirit de yemedim ama etsiz de yapılır, yapılmaz mı?

Unknown dedi ki...

merhabalar ablacım nasılsınız?
tirit güzel bir yemeğe benziyor ben böylesini hiç yemedim .fakat diyarbakır yöresine ait tirit yemeği yedim ama o çok değişikti bulgurla sumak suyu ve kıymayla yapılan sulu kaşık yemeğiydi ben onu çok beğenmiştim. eminim buda güzeldir denemek lazım . ellerine sağlık

Naşide Dönmez dedi ki...

canım ellerine sağlık.her ne kadar tadını bilmesemde lezzetli bir yemeğe benziyor.yeni tadlarla karsılaşmak gerçekten güzel oluyor.sevgiler.naşide

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Tijen Hanım, ben bayat pide yada ekmekle de yapıyorum,etsiz. Bol sebze, yeşillik kullanarak, et yemeyenler için bir seçenek bu da , sevgiler... İnşallah bir gün bunu da yapar yayınlarım, sevgiler...

Sevgili Tubacım, allaha şükür iyiyiz canım,tirit gerçekten çok lezzetli bir yemektir. Her yörede farklı şekillerde yapılır.Bu da benim memleketimde ( Gerze-Sinop)yapılan şekli, denemeni tavsiye ederim canım, sevgiyle öptüm...

Sevgili Naşide çok teşekkürler canım,evet canım bloglar vasıtasıyla değişik lezzetler öğrendik ne güzel, sevgilerimle...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ben ıslamaya bayılırım ailecek toplandığımızda mutlaka yapılır..yanınada ayran oh miss gibi gider..:) yanlız bizde o rulolar tekrar ikiye bölünerek daha küçük haızrlanır..ama sonuçta lezzeti aynı ya önemli olan o:)ellerine emeklerine sağlık ablacım nefis olmuş..
sevgilerimle.

hdidem95 dedi ki...

ablacım nefis bişi bu hiç yapmadım valla ama çokda merak ettim ellerine sağlık sevgiler selamlar

MUTFAKISTAN dedi ki...

her zaman harika tarifler veriyorsun canim nefis olmus eline saglik sevgiler

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Ben de bir kez bunu arkadaşımda yemiştim ve o tadı bir daha da unutamıyorum . Çok çok güzel olmuş ellerinize sağlık ablacım ....

Adsız dedi ki...

merhaba ablacımm..ellerine sağlık değişik bir tat çok güzel görünüyor..sevgilerr

Gönül dedi ki...

yeavrımmmm tarif çok güzeldee resmini göremiyorum ben nidenn yedün yuttun bitirdinmi hepsini çekecek resimliktemi kalmadı hade kalmadı yemeden nie çekmedin:)))))) resim yok resimmmm neyi kapıp gidiyim ben burdan şimdi...hee akşam aşure yapmışsın kokusu geldi bana kadar artık bi kase getirirsin arkadaşcağzına :)))) hade öpüyorum seni aşure güzeli

SOFRAM dedi ki...

Sevgili sofraözlemi, canım beğenmene sevindim , çok teşekkürler. Canım bizde de ruloları daha küçük kesenler, tepsiye yatay değil de dik olarak diziyorlar, ama şekli ne olursa olsun, sonuçta aynı lezzet değil mi.?Evet bizde de aynı şekilde yapılıyor, kalabalıkla yemesi daha zevkli...
Sevgilerimle öptüm canım...

Sevgili Didemcim, canım çok teşekkürler, sevgiyle öptüm güzelim...

Sevgili Filizcim, çok teşekkürler canım güzel sözlerine,ben de seninkilere bayılıyorum, sevgilerimle öptüm canım...

Sevgili hayatkazanbenkepçe, çok teşekkürler canım,pek unutulacak bi lezzet değil ama değil mi...Afiyet olsun, sevgiler...

Sevgili Fatoşcum, çok teşekkür ediyorum canım, sevgiyle öptüm...

Sevgili tarifdünyası davetin için çok teşekkürler canım, sevgiler...

Sevgili Gönülcüm, resimleri görememene üzüldüm canım, bizde bir sorun yok açılıyor,ama bir de Ayşe arkadaşımız görememiş, acaba neden ki...Güzel bir lezzettir, görebilmeni isterdim, zaten zorlukla çekmiştim resimleri, kalabalıkla yenince hemen saldırdılar,yemeğin yarısında sırf resim için yeniden yaptım. Hadi ıslama veremedik, aşureyle telafi edelim, afiyet olsun canım, sevgilerimle öçpüyorum...

Adsız dedi ki...

Islama çok güzel bir yemek olmuş. Biberli ekmekler de hem çok pratik hem de çok leziz görünüyor. Bu iki güzel tarifi mutlaka deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

made in funda dedi ki...

gerçekten orjinal bir tarif canım.eline sağlık.ek kelime ile süper..

Adsız dedi ki...

selam canim,

aaa bu ne böyle hic tanimiyorum :))

ellerine saglik cok nefis görünüyor...

elinden geliyor :))

sey ne dicektim, yorum olarak yazdin ya, istedikten sonr agercekten olur, tabi ilk yapista insan zorlaniyor ama ikinci defasinda yanlislari bilir daha iyi yapar :))

haklisin ya, yorumunu okuyunca cok sevindim :))

insaALLAH iyisindir... ben bu aralar az yogunum,

esimle birlikte baska bir sehire tasincaz, ev ariyoz... dün suanki oldugumuz daireyi iptal ettik,

artik 3 ay icinde ev bulmak gerekiyor,

yoksa kapida kaldik :)))

iyi bak kendine,

tekrardan ellerine ve yüregine saglik,

sevgiyle kal, aysel

ayrica senin su link listene ismim ne güzel yakismis hihihihi :))))

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Dilek, çok teşekkürler canım,beğenip, deneyecek olmana sevindim, denediğinde de beğeneceğini umuyorum canım, şimdiden kolay gelsin, sevgiler...

Sevgili Fundacım, çok teşekkürler canım, beğenmene sevindim...Sevgilerimle öptüm...

Canım Ayselcim, ıslama benim meleketimde yapılan çok eski bir yöresel yemek. Aslında çoğu yerde yapılıyor, ama sadece yapılış şekilleri farklı olabiliyor.Ama gerçekten de çok lezzetli, çok teşekkür ediyorum canım beğenine...
Canım elbette ilk yaptığımızda hepimizde bazı aksamalar olmuştur, ama en güzeli kendi deneyimlerimizle en güzele ulaşmaktır.
Canım allah kolaylık versin, çok zor ev taşımak, ama daha önünde 3 ayın varmış, rahat rahat bulursun.Mutlaka allah yardım eder, gönlüne göre ev de bulursun iş de...:))
Canım sen de kendine iyi bak, sevgiyle öptüm...

peynir hösmelimi dedi ki...

eline saglik cok güzel olmus.buradan agzimin suyu akti.biz balikesir`lilerde aynen bu tarzdabir tirit yapiyoruz.belki bende yaparim birgün:)

Adsız dedi ki...

vallahi pek bi canim çekti gorunce, ismini ilk kez duyuyorum çok degisik bir tarif, ama kim tadi nasil mukkemel'dir, keski tada bilseydim, harika valla, bayiliyorum senin bu tariflerine neler neler ogreniyrum, harikasin caim, optum, hosçakal.

SOFRAM dedi ki...

Sevgili peynir hösmelimi, çok teşekkürler canım, sizin tarifinizi de merakla bekliyorum, sevgiler...

Canım Huriyeciğim, çok teşekkürler canım, beğenmene sevindim, ama gerçekten de lezzetli bir yemek, zaten bunu yapınca başka bir yemeğe gerek yok. Biz de çok severek yiyoruz, keşke sizlere de tattırabilseydim, öptüm canım, sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

selam be sudan da yasiyorum benim kayinvalidemler sinop lu ve bu islamayi etle ve kendi actiklari hamurla yapiyolar telefon acmadan ona nette arim dedim ama o elde acilan hamurun tarifini bilen varmi acaba?