♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

30 Ocak 2008 Çarşamba

Bal kabağı Pamuk Prenses

Bal kabağı Pamuk Prenses

Bu tarifi birkaç yıl önce Oktay Ustanın programından almış, ama bir türlü deneme fırsatı bulamamıştım. Geçtiğimiz günlerde arkadaşlarımız geldiğinde yaptım, arkadaşlarımız ve bizler beğendik, umarım sizler de beğenirsiniz. Bal kabağını sevenler için çok pratik ve hafif bir tatlı, tavsiye ederim. Oktay Usta’ ya bu güzel tarif için çok teşekkürler ediyorum.
Şimdi tarifimize geçelim…



Malzemeler:
1 kg balkabağı
1,5 su bardağı tozşeker
1 paket pötibör bisküvi
1 kâse ceviz içi

İrmikli Muhallebi:
4 su bardağı süt
7 çorba kaşığı tozşeker
7 çorba kaşığı irmik
1 paket vanilya

Üzerini süslemek için:
Hindistan cevizi
Tarçın
Damla çikolata


Yapılışı:
Kabakların kabuklarını soyup, doğrayın, yıkadıktan sonra bir tencereye alın. Üzerine şekeri ve 1çay bardağı kadar su koyarak, kabaklar yumuşayana kadar pişirin. Sıcakken ezin ve bisküvileri de kırarak içine katın, iyice bisküvilerle beraber tekrar ezerek karıştırın, iri çekilmiş ceviz içlerini de ekleyin. Servis yapacağınız kaba kelepçeli kalıbın çemberini yerleştirerek, içine bu karışımı döküp, üzerine bastırarak düzgünleştirip, bir tarafta bekletin. Sonra şeker, irmik ve sütü karıştırarak, koyulaşıncaya kadar pişirin, vanilyasını katın ve ateşten alın. Kabağın üzerine boşaltın, soğumaya bırakın. Üzerini arzunuza göre tarçın, Hindistan cevizi, damla çikolatayla süsleyin. Soğuduktan sonra çemberi çıkartın. Eğer çemberiniz yoksa borcama önce kabak, sonra muhallebiyi döküp, dilimleyerek de servis yapabilirsiniz. Soğuduktan sonra buzdolabında bekletip, servis yaparsanız daha güzel oluyor.
Afiyet olsun.

(Not: Severek yediğimiz balkabağı hakkında kısa bir bilgi:
Balkabağı
A, C vitamini, potasyum, mangan, posa bakımından zengin olan balkabağı mükemmel aromasıyla hem ziyafet hem de diyet sofralarının vazgeçilmezlerindedir. Balkabağı aynı zamanda akciğer sağlığı için de önemlidir. Özellikle sigara içenlerin çok tüketmesi gerekir. Folat, omega 3, B1, B3 vitaminleri ile genel sağlığa faydaları olduğu gibi antioksidan içeriğiyle kanser türlerine karşı koruma sağlayabilir.
Diyabetiklerde kalp hastalıkları riskine ve serbest radikallerin zararlı etkilerine karşı koruyucu olabilir. İçeriğindeki potasyum kan basıncı dengelerinde önemlidir. )

39 yorum:

Adsız dedi ki...

Hersini yerimmmmm Ellerine sağlık.Sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

fatmacım bu gün bende aynı tarifi koyacaktım ikimizde sanki anlaşmış gibi gelin bu gün adapazarına gitti evde kabak varmış dün getirdi anne ziyan olmasın sen pişirirsin dedi bende buna benzer bir tarif yaptım benimki biraz farklı ama çok benziyor neyse bir kaç gün geçsin öyle koyarım bende ellerine sağlık canım gerçekten çok nefis bir lezzet tavsiye ederim yapacak arkadaşlarımıza
pamuk prenses ismide kabağa çok uymuş filmini çağrıştırıyor sevgilerimle hayırlı geceler canım çok öpüyorum

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, valla harika görünüyor, bayildim ben bu tarife keske kabak bulsamda hemen yapsam, ellerin dert görmesin, nefis bir lezzet olmus, sevgiler...

uygarimizlahayat dedi ki...

Gerçekten prenses gibi görünüyor, ellerinize sağlık...

Gönül dedi ki...

yaaaaaaaaaaaaa ağlıcam şimdiii yine resim göremiyorum ya ben gelmeden silip süpürüyorlar anladım oyüzden resim göremiyorum off yaaa kim yedi kimmmm çabık ortaya çıksın:))) eminimki görmüyorm ama güzel olmuştur ellerine sağlık cancaaazım...öpüyorum sevgilerimle

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım...balkabak sever biri olarak ben bittim bu pamuk perensese...çok nefis olmuş ya..son karedeki dilimi alayım bari:)))eline saglık arkadaşım...
sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

MERHABALAR FATMA ABLACIM .KIŞ KABAĞINI BİLİYORUM VE YEMEKLERİNİ YAPIYORUM FAKAT BALKABAĞINI PEK BİLMİYORUM. VE TATLI BİR KABAK OLDUĞUNU DUYUDM, BENİMDE TATLILARLA ARAM PEK OLMADIĞI İÇİN HİÇ DENEMEDİM BALKABAKLI BİR TARİF. ANCAK SENİN YAPMIŞ OLDUĞUN BU TARİF ÇOK GÜZELE BENZİYOR. HELE BİRDE OKTAYUSTA TARİFİYSE, BİDE SİZİN ELİNİZ DEĞDİYSE KESİN GÜZELDİR. ELLERİNİZE, EMEĞİNİZE,YORUMUNUZA SAĞLIK.

Tijen dedi ki...

Samsun'da pazarlarda nergis satılıyor olması ne güzel, bilmiyordum. Anemon oralarda pek olmaz herhalde çünkü Akdeniz bitkisi. Yine de belki kimi yerlerde yetişiyor olabilir, bakmak lazım yayılımına.

elif dedi ki...

çok sevdiğm tatlılardandır tarif çok güzel ve de hafif ellerine sağlık ablacığım sevgiler görüşürüz
www.elifmutfakta. blogspot.com

Adsız dedi ki...

Cok sahane bir tatli olmus,bayildim valla.Ellerine saglik canim.

Aynur dedi ki...

eline saglik

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
bu ne güzel birsey böyle? Valla bayildim, tam benlik, ellerine saglik ve ayrica cokta degisik hic görmedim böylesini.

Iyi ki varsin Oktay Usta demek geldi icimden!

Selamlar ve öptüm..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Ben bakmayalı neler neler yapmışsınız Fatma Hanım! Ellerinize sağlık! Islama çok güzel gözüküyor:) Bu pasta da çok güzel omuş! Geçenlerde balkabaklı güzel bir tarif çok aramıştım, keşke daha önce yayınlasaydınız:( Çok güzel ve değişik bir tat olmuş! Ellerinize sağlık! İstanbul'dan sevgiler...

Adsız dedi ki...

selamlar ben geldim :))

aaa cok güzel olmus, ellerine ve yüregine saglik...

görüntüsü mükemmel :))

harikasin, süpersin... bir dilim aldim :)))))

ohh güzelmis :))

ellerine saglik,

sizlere afiyet olsun

ayseyaman dedi ki...

Fatma ablacim merhabalar
iyiyim, umarim sizlerde iyisiniz..
Tatliniz harika gorunuyor, ellerinize saglik, kabak tatlisina zaten bayilirim boylede cok guzel olmus..:))
ellerine saglik
sevgilerle

Adsız dedi ki...

Canim

ne güzel yapmisin kabak tatlisini hemde irmik tatlisida var iki sevdigim tat bir arada iyi fikir görüntüde tam pamuk pirenses eline saglik canim cok hosuma kitti

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

slm

pamukprenses hemde kabaklı ne diyim tek kelime ile harika olmuş,çok beğendim.ellerinize sağlık

sevgiyle kalın

NiNo dedi ki...

harika olmus ablacim ellerine saglik

NiNo dedi ki...

harika olmus canim ellerine saglik

meleginmarifetleri dedi ki...

bayılırım bal kabağına ellerine sağlık canım öptüm bayy

Adsız dedi ki...

huhu yine ben :)

corbayi denersen nasil buldugunu bana haber ver, meraktan catlarim :))

pirasali gercekten hos oldu, tavsiye ederim...

hayirli aksamlar...

Dilek Mutfakta dedi ki...

fatmacım eline sağlık tarifi bende yazmıştım ama deneme fırsatım olmadı sen beğendiysen sorun yok yapabiliriz demektir.

ebruakin dedi ki...

Fatma Hanım'cım,
Bu da nefis görünüyor. Oktay Usta'nın da sizin de ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

CANIM ABLAM ELLERİNE SAĞLIK İNANKİ BAYIDIM BU TATLIYA HARİKA GÖRÜNÜYOR..BALKABAĞI HİÇ YEMEDİM AMA DENEMEK İSTİYORUM..İYİ GECELER SEVGİLER

hdidem95 dedi ki...

ablacım selam bu negüzel bir tarif harika olmuş ellerine sağlık öptüm selamlar sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Fatma hanım ellerinize sağlık çok şık bir lezzet olmuş.sevgiler...

Unknown dedi ki...

sevgili fatma abla, sen yeterki iste ben size yaparım tandır ekmeği. yeterki aynı tarihte beraber antakya'da olalım.canın saolsun.

Melek* dedi ki...

tam bana göre tarif bal kabağını çok seven biri olarak ellerine sağlık

SOFRAM dedi ki...

Sevgili balkabak, çok teşekkürler canım, her zaman beklerim, afiyet şeker olsun, sevgiler...

Sevgili Gül'cüğüm, çok teşekkürler canım,balkabağını çok seviyoruz, çok ta sağlıklı bir besin, arada değişik tarifler de denemek güzel oluyor. Senin tarifini de merakla bekliyorum, senin de ellerine sağlık canım, sevgiyle öptüm...

Canım Ayşecim çok teşekkürler canım, kabak bulduğunda yapmanı tavsiye ederim, sevgilerimle öpüyorum...

Sevgili uğurböceğimle, çok teşekkür ediyorum canım, sevgiler...

Sevgili Gönülcüm, resimleri görememen senin bilgisayarından kaynaklanıyor olabilir.Sayfana da not yazdım, inşallah sorun gidince göremediklerini görürsün, çok teşekkürler canım, sevgilerimle...

Sevgili hünerlieller, çok teşekkürler canım, buyur afiyet olsun, sevgilerimle...

Sevgili Tubacım, çok teşekkürler canım. Evet ben Antakya'da yaşadığım sürede çok zor buluyordum bu kabağı, orada daha çok kış kabağı yaygın. Onun da tatlısı harika ama her ikisinin de yeri ayrı, ama Eskişehir'de bulursun sanırım bu kabağı.Bir kere denemeni tavsiye ederim. Bu kabağın tatlısının yapılışını daha önce vermiştim, istersen ona da bakabilirsin. Sevgilerimle...

Sevgili Tijen hanım, evet nergislerimiz çok, ama anemon da olsa ne güzel olurdu...Sanırım bu iklimde yetişmiyor, sevgiler...

Sevgili Elifciğim , çok teşekkürler canım, biz de çok seviyoruz kabak tatlısını, sevgilerimle...

Sevgili kızılcıkşurubu , çok teşekkürler canım, sevgiler...

Sevgili Aynur, çok teşekkür ediyorum canım, sevgiler...

Sevgili Kevser, canım çok teşekkür ediyorum, ben de çok seviyorum Oktay Ustanın tariflerini bu da uzun süredir defterimde yapılmayı bekliyordu, bugüneymiş kısmet, sevgilerimle...

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Seblacım, çok teşekkürler canım, artık bir dahaki kabak alışınızda denersiniz inşallah, çok güzel pasta gibi oluyor.Sevgilerimle...

Sevgili Ayselciğim, çok teşekkürler canım, beğenmene sevindim, yapımı da çok kolay tavsiye ederim. Buyur, afiyet olsun canım, sevgilerimle...

Sevgili Ayşeciğim, çok teşekkürler canım, çok şükür iyiyiz. Tatlıyı beğenmene sevindim,biz de çok seviyoruz kabak tatlısını, canım görüşmek üzere sevgiler...

Sevgili sevgiseli40, canım çok teşekkürler, irmik ve kabak ikilisiyle çok güzel bir lezzet oluştu.Tavsiye ederim canım, sevgilerimle...

Sevgili Dilek çok teşekkür ediyorum canım, sevgiler...

Sevgili ninocum, çok teşekkürler canım, sevgilerimle...

Sevgili Melekciğim, çok teşekkürler canım, sevgilerimle...

Sevgili tarifdünyası, çok teşekkürler canım nazik davetin için, sevgiler...

Sevgili Ayselciğim, merak etme mutlaka deneyeceğim, tabii ki yaptığımda haber veririm ve sayfamda da yayınlarım , sevgiler canım...

Sevgili Dilekciğim, teşekkürler canım, evet çok güzel oldu, yiyenler tarifini bile aldı. Tavsiye ederim canım, sevgiler...

Sevgili Ebruakın, çok teşekkürler canım beğenin için, sevgilerimle...

Sevgili Fatoşcuğum, beğenmene sevindim, çok teşekkürler, denemeni tavsiye ediyorum, sevgilerimle...

Sevgili Serpil Hanım, çok teşekkür ediyorum, sevgiler...

Sevgili Tubacığım çok teşekkür ediyorum canım bu güzel davetin için, inşallah orada olursak seve seve tabii ki...Sevgilerimle...

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Didemciğim çok teşekkür ediyorum canım, sevgilerimle öptüm...

Sevgili Melek, çok teşekkürler, sevgiler...

made in funda dedi ki...

çok güzel görüntüler.eline sağlık canım..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

kabak tatlısını çok sveiyorum..ve kesin bu tatlıyıda severim..adı gibi kesin tadıda güseldir..ellerine sağlık ablacım..sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

HArika olmus canim,eline saglik.Cok hamaratsin masallah.Sevgler benden cicim.

Adsız dedi ki...

nefis bir tatlı ellerine sağlık canım harika olmuş uzun süredir yorum bırakamadım ama sürekli ziyaret ediyorum çocuklardan bana sıra gelmiyor hoşcakal ziyaretlerin için teşekkürler

Adsız dedi ki...

canim ablam yine muhtesem bir tarif, ne hos olmus, bu tarifi en kisa zamanda denicem, bu cumartesi bizde pazar var, insallah bal kabagi bulurum da yaparim çok yapmak isterim, harika br tarif bayildim hele ki annem balkabagi pek sever, ona surpriz yapmis olurum, tarifin için tesekkurler, ellerin dert gormesin, çok optum ablam.

canim sormussun 500 gr milfoy hemen hemen 12 adet yaprak yapiyor, aslinda ben kalibima gore yaydim onlari birlestirip bir hamur yapiyon ve kalibina gore yayiyorsun insallah anlata bildim.

SOFRAM dedi ki...

Sevgili defneylebirlikte çok teşekkür ediyorum canım, sevgilerimle...

Sevgili sofraözlemi, canım çok teşekkür ediyorum o güzel beğeni dolu sözlerine...Sevgiler...

Sevgili güldenceninmutfağı, çok teşekkür ediyorum canım güzel sözlerine,sevgiler...

Sevgili füsununmutfağı, canım çok teşekkürler, evet haklısın çocuklar da evde, fırsat kalmıyor,her zaman beklerim, sevgilerimle canım...

Sevgili kelebeklisaniyeler, canım çok teşekkür ediyorum. Beğenmene sevindim, inşallah kabak bulur denersin, annene de güzel bir sürpriz olur...Şimdiden kolay gelsin canım...
Canım cevabın için çok teşekkürler, anladım en kısa zamanda deneyeceğim.
Sevgilerimle, öptüm canım...

Özlem Ceylan dedi ki...

Slm canim Fatma ablacigimellerine saglik degisik ve guzel bir tarif olmus pudinkli tatlilari cok severim eminim cok da nefis olmustur,sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Sevgili Özlemciğim çok teşekkürler canım, beğenmene sevindim, evet böyle tatlılar daha hafif ve sağlıklı, sevgilerimle...