♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

12 Kasım 2008 Çarşamba

Hasan Paşa Köftesi

Hasan Paşa Köftesi

Malzemeler:


Köftesi için:
500 gr köftelik kıyma
2 dilim bayat ekmek (ıslatılıp suyu sıkılmış)
1 kuru soğan (rendelenmiş)
Karabiber, kimyon, yenibahar, kırmızı pul biber, tuz

Püresi İçin:
3 haşlanmış patates
2 çorba kaşığı zeytinyağı
2 su bardağı süt
Tuz

Yapılışı:
Köfte için gerekli malzemeleri bir kapta iyice karıştırın. Sonra yumurta büyüklüğünde irice parçalar kopararak köfteler yapın. Köftelerin ortasına bastırarak çukurlaştırın. Yağlanmış tepsiye dizerek fırında pişirin.
Köfteler pişerken, patatesi püre haline getirin, zeytinyağını, tuzu ve sütü yavaş yavaş ekleyerek pürüzsüz bir kıvama getirin. Süt fazla gelirse hepsini koymayabilirsiniz, patateslerin büyüklüğüne göre miktar değişebiliyor. Pişmesine yakın köftelerin çukur kısmına bu püreleri yerleştin. Kısa bir süre daha fırında pişirip sıcak olarak servis yapın.
Afiyet olsun.

12 yorum:

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Ellerinize sağlık, ben de çok sık yaparım. Lezzetli bir damla...
Bu arada sofradaki diğer lezzetler de çok nefis görünüyor...
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam canım, ellerine sağlık, cok severim bende, iyi günler diliyorum sevgiler.

akasyakokusu dedi ki...

günaydın ablacım..paşada paşa olmuş.bende çok severim.sofralara yaraşır bir görüntü ve lezzet.ellerine sağlık ablam.
inan ablam artık evde olmasına umudu kestim.gece yarısı gezindim evde aklımdan çıkmıyor hiç.tek şüphem en son alışveriş yaptığım bir hafta önce kredikartını kasiyerden alıp cüzdana koydum.cüzdanıda çantama değil poşetlerin içine bıraktım sanırım.ya evde boşaltırken farkedemedim yerlerine kaldırırken bazı altı delinenler oluyor bu işe yaramaz deyip çöpe atıyorum.işte belkide çöpte şuan kuzu kuzu yatıyor.cüzdan keşke boş olsa. 3 kredi kartı ehliyetim ve özel kimliğim var.ayy ayy çayımı bile içemiyorum:((
eşimin iki saati kaldı yolda dönüyor gelir gelmez nete girip baksın hesaplara alışveriş yapılmışmı hemen görünür.vardır bir hayır.çok öptüm.

Tijen dedi ki...

Biz neden artık gezgin beyin omletlerinden mahrumuz sorarız size Fatma hanım!?!?

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Fatmacığım eline sağlık,yine harika bir tarif ve nefis bir görüntü.afiyet olsun.sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

AFİYET OLSUN FATMACIĞIM..
BİZDE PEK SEVERİZ,DÜN AKŞADA BENDE VARDI SEBZELİ VERSİYONU :)))
AFİYET OLSUN CANIM..

made in funda dedi ki...

BEN DE ÇOK SEVERİM.ELLERİNE SAĞLIK.NEFİS.

MUTFAKISTAN dedi ki...

ellerine saglik fatmacigim
herzamanki gibi nefis olmus
sevgilerr

hdidem95 dedi ki...

geçenlerdede ben yaptım yayın için sıra bekliyor:)) ellerine sağlık ablacım öptüm sevgiler

Adsız dedi ki...

mrb.arkadaşım.ilgin için sağol.o resim yeni konmuş. bende bugün gördüm ve seninle aynı kanıya vardım.resimden anladığım kadarı ile çocuk tedavi görüyomuş galiba. yüzünde ilaçlarla oluşan bi şişlik.var. ne diyelim allah sabırlar versin.çok acı bişey.allah başa vermesin.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik ne nefis yemekler yapmissin yine, ellerin dert görmesinafiyet sifa olsun sevgiler,...

Dilek Mutfakta dedi ki...

Fatmacım bu aralar gelen gidenim çok oldu yarında apartman komşularım oturmaya geliyor ziyaretleri biraz aksattım farkındayım 5 dk oturdum sana uğramadan gidemedim hasanpaşa köftesi süper eline sağlık,sevgiler...