♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

6 Ekim 2008 Pazartesi

Şeker Pancarı

Şeker Pancarı

Hiç şeker pancarı yediniz mi bilmiyorum ama ben severek yerim. Adından da anlaşılacağı gibi şeker gibi bir tadı var. Şekerpancarından şeker elde edildiğine göre tabii bundan doğal ne olabilir ki… Genelde bu mevsimlerde Samsun Ankara arasındaki yolculuklarımızda bolca şekerpancarı taşıyan traktörlere rastlarız. İşte bu yolculuklarımız sırasında onlardan bu pancarlardan alırız. Sonra bu pancarları bir güzel soyar iyice yıkar, birkaç parçaya böler ve su koyarak yumuşayana kadar haşlarım. Sonra da dilimleyerek bu şekilde yeriz.
İsterseniz biraz sarımsak ve sirke karışımını bu dilimlenmiş pancarların üzerine dökerek buzdolabında bir gün beklettikten sonra turşu gibi de yiyebilirsiniz. Her iki şekliyle de güzel oluyor, yapacak olanlara kolay gelsin.
Afiyet olsun.

17 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

fatmacığım çok geçmişler olsun öncelikle. bayram telaşı farklı olyor ne yazıkki.çok güzel ama, biraz yorucu elbette :(

pancara gelince, yerim, lakin yapmayı hiç denemedim henüz.
yapmak lazım dediğiniz gibi. denersem paylaşacağım :)
eline sağlık sevgiler samsuna.

Hansa dedi ki...

Ellerinize sağlık...

çocukluk işte yemezdim hiç çocukken şimdide elime geçmiyor...

Sevgiler...

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Fatmacığım, ben de yoktum bayramda c.tesi döndüm. Geçmiş bayramını kutlar sevdiklerinle birlikte daha nice bayramlar dilerim canım.
Şeker pancarı hiç görmedim ben. Ne çok tarif yayınlamışsın, ben aşağılara iniyorum :)

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım hoşgeldin sefalar getirdin..Çokta geçmişler olsun yağmurla bayram karıştı havalar soğudu birden.
dikkat et aman..bende pancar yedim ama öyle çokta aram iyi değil.eskişehirdeyken rahmetli anneme götürdüm seviyor diye.
oda haşlar elma gibi dilimler bana ye diye ısrar ede ede yerdi.ama şimdi bulsam kesin yapar yerdim lezzetini arar oldum ama yok işte buralarda.
eline sağlık olsun ablacım..sevgilerimle kocaman.

antepası dedi ki...

Ablacığım canım ben tuşusunu yapmıştım.Çok beğenilmişti.Ama senin ilk tarifini annem anlatırdı.Ama hiç yemedim.

Tijen dedi ki...

Fatma'cığım,
Antalya'ya dün akşam döndüm ama daha internet bağlantım yok. Telefon da kesik nedense. Yine de kısaca bir merhaba demek istedim. Dilerim bayramınız çok güzel geçmiştir.

Adsız dedi ki...

Fatma Ablacığım
Geçmiş bayramınız kutlu olsun.
Uzun zamandır birşeyler ekleyememiştim bloguma sizlerde yorumlar yazamamıştım. Rehavet diyelim. Yptıklarınıza şöyle bir bakınca börülce henüz hiç tatmadığım bir lezzet. Pazarlarda da hiç görmüş değilim. Şeker pancarını da bir kez tokattan getirmiştik kayınvalidem pişirmişti değişik bir tat. Daha yazacak çok şey var hepsi için ellerinize sağlık. Sevgiler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Hç yemedim ama sen güzel diyorsan güzeldir arkadaşım.ellerine sağlık.geçmiş olsun.nasılsın şimdi,inşallah hemen geçer canım.sevgilerimle..

Ayşegül İlikçi dedi ki...

Sizin de geçmiş bayramınız kutlu olsun. Yorumunuz için teşekkürler. Ben de çoğu zaman kapakları kaynatıyorum.Bu arada kış hazırlıkları tam anlamıyla bitmedi.
Şimdi turşulara başladım:)
Sevgiler...

Disalce dedi ki...

annemler küçükken yaparlardı..çok severdim..şimdilerde hiç görmüyorum....şeker fabrikası bize çok yakındı..o harika şekerin nasılda kötü bir kokusu vardı...hayret doğrusu....tadı güzel kokusu berbat....

ellerine sağlık...nefis bir tadı vardır bilirim...

geçmiş bayramınız mübarek olsun...
çok öpüyorum..ellerinizden..harçlığımı alırım ama hihihiii...

iremlemekanlar dedi ki...

Fatma ablacım ben sizi tatilde (mardin tarafları) biliyordum.birde bu gidişimizde arabamızla gitmedik yolculuk bu sefer bana göre işkenceliydi inanılmaz bir yagmurla karşılandım karadenizde ben bu kadar çok yagışı olan yer görmedim 3gün evde baglı kaldık artık duaya başlıyacaktım dışarı çıkmak için :)resimlerimi çok yakında paylaşacagım ,şeker pancarı ilk defa bu şekilde yendigini görmüş oldum teşekkür ederim Geçmiş bayramınızı ailecek kutlarım şeker tadında nice güzel bayramlar geçirmek dileğiylee saygılar ve sevgiler

pelince dedi ki...

Bende turşusu dışında hiç tüketmedim..Ayrıntılı fotoğraflarla çok daha iyi anlamış oldum..
Teşekkürler..

Feyza Fidan dedi ki...

Fatma Ablacım, bizde ailecek pancar turşusunu çok sevenlerdeniz :) Kısmetse bu sene hazır almayıp kendim pancar turşusu yapacağım..
Sevgiler..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim önce gecmis olsun, insallah simdi iyi ve rahatsinizdir. Bu bayramda bende hem calistim hemde cok fena grip idim, sabah is ögle sonu atesler icinde, yeni ise basladim diye izinde almayi istemedim, dediginiz gibi simdide bas agrim var ama bu gün daha iyiyim.
Allah sizlerede ailecek sihhatler va afiyetler versin, gecmisler olsun, sevgiler....
Ben beyaz seker pancari hic yemedim ama kirmizisini cok yedim, ellerinize saglik paylasim icin, sevgiler....

made in funda dedi ki...

geçmiş olsun canım.şekerpancarını da hiç yemedim nasıl olur bilimiyorum.sevgiler..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ben genelde kırmızı pancar turşusuna bayılırım ama şeker pancarını hiç yemedim..tatlıyı çok severim kesin bunun tadıda nefistir..şekerli herşeyi çok sevdiğime göre bunda bayılırım..


geçmiş bayramınız mübarek olsun..

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Şeker pancarını bilmez miyim.Memleketimde insanlar bununla geçinir.Eskiden tabi tatlı olarak sıkça tüketilirmiş.''Şimdi devir değişti,kimse beğenmez oldu'' diye şikayet eder yaşlılar:)