♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

17 Ekim 2008 Cuma

Meyveli Kek

Meyveli Kek
(ve PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 27 )

Bu keki Birsel ve İrem arkadaşımızın ev sahipliğini yaptığı porselen demlik çay saati etkinliğine gönderiyor kendisine kolaylıklar diliyorum.
Ben bu kekin tarifini Pastacı Kızın sayfasından ( MEYVELİ KEK TARİFİ ) alıp pişirdim. Çok güzel portakal aromalı bol meyveli bir kek oldu, ailecek çok beğendik. Özellikle de çocukların seveceği türden bir kek. Ben aşağıda malzemeleri değiştirmeden verdim. Yalnız yumurtalar biraz küçük olduğundan 4 yerine 5 yumurta ve 3 su bardağı un kullandım. Sıvıyağ olarak zeytinyağını kullandım. Ben o an evde olmadığından kuru meyve şekerlemesi kullanmadım, sadece üzüm ve kayısı kullandım. Üzüm ve kayısıları önce suda bekletin ve kayısıları küçük küçük kesip üzerine un serpin. Un meyvelerin dibe çökmesini önleyecektir. Şimdi kekimizin yapımına geçebiliriz.

Host unlimited photos at slide.com for FREE!
Malzemeler:
4 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay bardağı portakal suyu
Kuru meyve şekerlemesi
Üzüm, kayısı, portakal kabuğu rendesi
1,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı un



Yapılışı:
Yumurtaları şekerle köpürüp beyazlayana kadar çırpın. Sonra sıvı malzemeleri portakal kabuğu rendesini, kabartma tozuyla karıştırılmış unu ve unlanmış kuru meyveleri, vanilyayı sırasıyla karışıma katarak yavaşça söndürmeden karıştırın. Kek kalıbına dökerek i80 dereceli fırında pişirin. Soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapın.
Ben bu kekimi geçtiğimiz yıl silikon kalıp aldığımda yapmıştım. Yalnız silikon kalıpta diğer kek kalıplarına göre daha uzun sürede pişiyor. Ama piştikten sonra kalıptan biraz soğumasını bekleyerek çıkarın, ben sabırsızlığımdan sıcak sıcak çıkardım, gerçi bir şey olmadı ama eliniz birazcık ta olsa yanıyor, zorlanıyorsunuz. Pastacı Kıza bu güzel tarif için teşekkür ediyorum.
Afiyet olsun.

22 yorum:

Adsız dedi ki...

hayırlı cumalar öncelikle sanırım 1saat önce yayınladınız ve bende öyle açım ki olsada yesem dedim içimden bnde bir şeyler paylaşmak istiyorum ama beceremedim günlerdir kafayı yemek üzereyim kendime kızıyoum bu kadar beceriksiz olamazsın dye ama öyle:)
güzel bi payalşım olmuş emeginize saglık sevgiyle kalın

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

kekler vazgeçilmezlerimiz değilmi fatmacığımm.
ellerine sağlık canım..
iyi haftasonları dilerim ailenizle

svglr NuNu

SOFRAM dedi ki...

Sevgili hüzüngülü ziyaretiniz için teşekkürler,daha yenilikte olur böyle şeyler, az önce baktım sayfanıza paylaşımlarınız olmuş, ama yorum kısmı yoktu yorum bırakamadım,güzel paylaşımlarınızı bekliyoruz canım hayırlı olsun sayfanız, sevgiler...

Nuray'cığım gerçekten de öyle evlerimizde en çok yapılanlardan ve çocukların da en sevdiklerinden. Çok teşekkür ediyorum güzelim, sevgiler...

NiNo dedi ki...

ayy ablacim yaninada sicak bir cay limonlu ohhhhh mis misssss

Özlem Ceylan dedi ki...

Merhaba canim Fatma ABlacigim guzel ziyaretlerin ve yorumlarin icin cok tesekkurler ediyorum ellerine saglik diger tariflerin gibi bu tarifinde cok guzel kek nefis gorunuyor,sevgilerimi birakiyorum..Akif abiye de selamlar..

Damak Tadı dedi ki...

Meyve kurulu keklere asla hayır diyemem..Senin yaptığında çok nefis olmuş.Ellerine sağlık..



Sevgilerle..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

canım günaydın, salaytını göremiyorum hata veriyor,bir bak istersen.ellerine sağlık göremesemde güzeldir biliyorum.sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

selam.kek nefis olmuş.bende de kek sende de kek:))eline aglık arkadaşım.hayırlı cumalar dilerim.sevgiler.

http://hunerlieller.net

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, tarifiniz yayında. Kek muhteşem görünüyor, meyveli kekleri çok severim. Etkinliğe katılabildiğinize çok sevindim, çok teşekkür ederim. Sevgiler.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Görüm gördüm keki gördüm:-)))tam da beklediğim gibi şahane olmuş arkadaşım,ellerine sağlık tekrardan.sevgilerimle...

Hayat dedi ki...

Görüntüden tam not!...
Tadı da öyledir, eminim...
Benim küçük kızı size mi göndersem? ; ))
Sizinkiler epeyce şanslı anlaşılan...
Ellerinize sağlık...

Tijen dedi ki...

Fatma'cığım,
Dergi işine çok sevindim. Böylece bundan sonra arayıp bulma derdiniz olmayacak. Eminim ailecek beğeneceksiniz çünkü gerçekten çok dolu bir dergi. Ben hiç bir zaman hepsini okuyacak kadar vakit bulamıyorum iyi mi?

pelince dedi ki...

Kek nefis olmuş,ellerine sağlık...

Keyifli bir hafta sonu diliyorum...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ablam eline saglik,kekin sahane olmus,harika da kabarmis...bol meyveli offf sahane,zaten senin elin dedikten sonra hersey kat kat güzellesir...öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

Kek herkezin genellikle en sevdikleri arasında.
Seninkide ne kadar güzel kabarmış gökdelen gibi.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

MUTFAKISTAN dedi ki...

ellerine saglik fatmacigim nefis gorunuyor,sevgilerr

fatosun mutfagından... dedi ki...

çok güzel görünüyor..ellerine sağlık ablacım sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ellerine sağlık Fatmacım kek kalıbından taşmış neredeyse nasıl güzel kabarmış lezzetini düşünemiyorum bile meyveli harika bir kek olmuş yarın misafirlerim var işim çoktu uğrayamadım görseydim bu keki yapardım şimdi yatarken bir göz atayım dedim kucak dolusu svgiler canım

SOFRAM dedi ki...

Kek ve çay ikilisi bizler için vazgeçilmez, bol çeşitli olması da ayrı bir güzellik, güzel yorumlarınıza, beğenilerinize çok teşekkür ediyorum...
Bugün burada yazdan kalma çok güzel bir hava var, kahvaltıdan sonra pazarımıza çıkacağız.
Hepinize en içten sevgilerimle güzel bir hafta sonu diliyorum.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Fatma Ablacığım,
Kekin harika olmuş,ellerine sağlık.
İçindeki portakal suyu ve portakal kabuğunun ortaya çıkardığı kokuyu ve tadı düşünüyorumda nefis olmuştur,nefis.

akasyakokusu dedi ki...

Ablacım iyi akşamların olsun..Kek nefis görünüyor valla enerji keki gibi olmuş.
Eline koluna sağlık canım ablam..
Bende özledim sizleri..Az az iş görüyorum evde hep gördüm gerçide:))
yaslandım koltuğa geriden geriye tuşluyorum inan..Ablacım gelirim yine biraz daha dolaşayım ben..Öptüm seni.

zeynep dedi ki...

Merhabalar,gerçekten kek muhteşem görünüyor ben bir kek hastası olarak çok beğendim:) ayrıca detaylı bir şekilde göstermenizde çok iyi düşünülmüş, ellerinize sağlık..