♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

19 Ekim 2008 Pazar

Kemalpaşa tatlısı

Kemalpaşa tatlısı

Bu tatlıyı ramazanda yapmıştım. Kolay ve pratik bir tatlı olan Kemalpaşa tatlısının paketlerinin üzerinde tarifleri var. Severek yediğimiz bu tatlıyı sizlerle de paylaşmak istedim.

Malzemeler:
1 paket hazır Kemalpaşa tatlısı
5 su bardağı su
5 su bardağı şeker
1 çorba kaşığı tereyağı
Limon suyu

Süslemek için:
Hindistan cevizi, Antep fıstığı, ceviz içi


Yapılışı:
Su, şeker, limon suyu ve tereyağını koyun şeker eriyince kuru tatlıları da ekleyin. Şerbet kaynadıktan sonra kısık ateşte tatlılar iyice şerbeti çekinceye kadar pişirin. Yalnız şerbet iyice bitene kadar pişirmeyin, şerbet tencerenin dibinde bir parmak yüksekliğinde kaldığında ateşten alıp, soğumaya bırakın. Sonra servis tabağına alın. Arzunuza göre kalan şerbeti tatlının üzerinde gezdirip Antep fıstığı, ceviz içi veya Hindistan ceviziyle süsleyip servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun.


Gezimizden görüntüler için:
Şirince (gidilesiyerler)
Şirince (gittiklerimden)

20 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

fatmacığım ellerine sağlık,
billur gibi parlıyorlar...
birazda kaymak yanına :)))
eyvahh eyvahh.....

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ellerine saglik Kemal Pasa tatlisi harika görünüyor. Cok güzelde süsleyip sunmussun, afiyet olsun.
Bende bir kere yapip eski is yerine götürmüstüm, arkadaslar cok begenip hep tarifini almislardi. Gecen Pakistanli bir arkadas yaptim cok güzel oldu diyede söylüyordu.
Seninki de harika görünüyor, sevgiler....

Adsız dedi ki...

canım bana uğrarmısın sana bir ödülüm var.....

belgin kıral dedi ki...

Selam canım harika olmuş
bizde de çok sevilir ama kilo korkusuna fazla yenmez:((
ellerine sağlık sevgiler

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ablacim ellerine saglik
nefis olmus
bir kere bende yapmistim turkiye'den gettitirmistim simdi sende de gorunce canim istedi,nefis bir sekilde karsimda duruyor..iyi pazarlar

antepası dedi ki...

Kemalpaşayı bende çok severim,eşimde.Eline sağlık.

ebruakin dedi ki...

Selamlar Gatma Hanım'cığım.
Tatlı süper. Ellerinize sağlık.
Bloğumda bir ödül seni bekliyor. :)
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

iremlemekanlar dedi ki...

Fatma ablacım ellerine saglık saat uygun olsa gidip alacaktım eşimle o bile istedi hadi yapalım diye :) nefisss bir paylaşım .Bu arada Ankara fuarında satılan antakya salçası tarhanası, kireç suyuna batırılmış antakyaya özel bir tatlı aldık kabak tatlısı eşinizde biliyordur sizin kulaklarınızıda çınlatmış olduk resimleyemedim bayramda kısmet olursa antep ve antakya planımız var sırf o güzel yemeklerini yemek için :)

Dilek Mutfakta dedi ki...

Fatmacım sana ödülüm var kabul edersen ve bloğuma uğrarsan sevinirim.Kemalpaşa tatlısını bizde çok severek yeriz nede olsa bizim buraların tatlısı eline sağlık...

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

daha önce hiç denemediğim bir tatlı.kendim yapmayı tercih ettiğim için olsa gerek.ama görünümü çok güzel.lezzetli olduğuda kesin.ellerine sağlık.

Mutfaknotlari dedi ki...

çok severim ellerine sağlık

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Günaydın canım çok güzel görünüyor tatlı,ben de çok severim ama hep hazırından yapıyordum:-)))ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatmacım misafirim var demiştim kardeşimin kontrolleri vardı 2 gündür bendeydiler 20gün sonra tekrar bir makineye girecekmiş herhalde siteye bakamıyorum bu ara ellerine sağlık canım kemal paşa tatlısını sevmeyen yoktur herhalde ramazanda en gözde tatlımız yapması kolay yemesi keyifli afiyet olsun canım ailecek sevgiler çok öpüyorum

el*ff dedi ki...

çokk güzel görünüyor,kimbilir nasıl da lezzetlidir ...
ellerinize sağlık...
sevgiler...

Özlem Ceylan dedi ki...

ellerine saglik canim Ablacigim kemal pasa tatlisini bizde cok severiz ozellikle benim ev yapimi kaymak la servis edilirse cok guzel olur mutlaka oyle de dene ablacigim ...sevgiler,bu arada blogumda senin icin bir odul var ugra da bir bak

Unknown dedi ki...

hımmm tatlıya hıc hayır demem buda onlardan bırısı ellerıne saglıkhayırlı günler canım öpüldün...

ebruakin dedi ki...

Fatma Hanım'cığım,
Güzel dilekleriniz için ne kadar teşekkür etsem az.
İnşallah hepimiz için en hayırlı kararı vermişizdir.
En kısa zamanda görüşmek üzere.
Sevgiler...

angel dedi ki...

selam arkadaşım,sana hediye bırakıyorum,kabul edersen sevinirim canım...

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Eşimin en sevdiği tatlıdır , aman şimdi görmesin bu saatte bile ister , ellerine sağlık seninkiler de enfes gözüküyor ...

yildiz dedi ki...

Ayyy, ne güzel bir görüntü böyle,
Ellerine saglik ablacigim,afiyetler olsun...
Sevgiyle ve dostca kal..