♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

31 Ekim 2008 Cuma

Yeşil Zeytin Salatası

Yeşil Zeytin Salatası


Yine arşivimde yayınlanmasını unuttuğumuz bir tarifimi daha buldum. Bu salatayı biz çok severek yeriz. Antakya'dan eşimin kuzeninin göndermiş olduğu (ki sağolsun her sene zamanı geldiğinde yollar) taze yeşil zeytinlerden yaptık. Yeşil zeytin zamanının geldiği şu sıralarda sizlerle paylaşmak istedik...


Malzemeler:
1 kâse çekirdekleri ayıklanmış yeşil zeytin
1 kuru soğan
1 çorba kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı limon suyu
2 çorba kaşığı nar ekşisi
2 çorba kaşığı zeytinyağı




Yapılışı:
Doğradığınız soğanı, salçaları, nar ekşisini, zeytinyağını iyice karıştırın. Sonra doğranmış zeytini de ilave edip karıştırın. Bir servis tabağına alarak, buzdolabında en az yarım saat bekletip servis yapın. Arzu ederseniz bu salataya domates ve kekikte ekleyebilirsiniz, ekşi ve yağ miktarını da ağız tadınıza göre artırıp, azaltabilirsiniz.
Afiyet olsun.


(NOT: Diğer blogcu sayfamızda daha önce yayınlamış olduğumuz tarifler için
Ekşili Yeşil Zeytin ve Kırma Yeşil Zeytin )

9 yorum:

Hayat dedi ki...

İlginç...Deneyeceğim inşallah, büyük kızım pek meraklı böyle tariflere, salatalara...
Sevgilerle... : ))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

fatmacığım,
bende özledim antakyayı ve yemeklerini..
ömrümce unutamam dediklerim arasındadır ANTAKYA mutfağı.
afiyet olsun cnm..

antepası dedi ki...

Yaaa ben sizin tariflerinizi Antep'e çok yakın buluyorum.Bunu bizdede yaparlar.Ama benim bildiğim soğanı zeytini kavurarak yaparlar.En son ceviz ve maydanozda eklerler.Çok nefis olur.Bunu birde böyle deneyeceğim:))

Adsız dedi ki...

değişik bir salata....ellerine sağlık canım.hayırlı cumalar...sevgiler

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Merhaba canım.ellerine sağlık,çok değişik bir salata,hiç duymamıştım ama çok leziz görünüyor.harika bir ikramlık.afiyet olsun.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,Hanımlarla yapılan günlere,Beş çayına gelen misafirlere,Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

http://porselendemlik.comhttp://birdemliksohbet.comhttp://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati 29 için 03.11.2008 -16,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 29 EV SAHİBESİ OLARAK http://karabiberinmutfagi.blogspot.com/ OLARAK GÖREV YAPACAĞIM YANİ BEN YAPACAĞIM…

SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ETKİNLİGİMİZE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 29" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.
SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE...
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR..

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ablacığım,
Ellerine sağlık,yeşil zeytin salatası nefis görünüyor.
Nar ekşiside eminim çok yakışmıştır.

Ayse Pamuk dedi ki...

Ayy bende yapacağımmmm ellerine sağlık

Tijen dedi ki...

Pek severim ama güzelim kırma zeytinlerimi bu işe harcayamam doğrusu Fatma'cığım. Size afiyet olsun