♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

2 Ekim 2008 Perşembe

Renkli domatesler + Börülce Salatası

Renkli domatesler + Börülce Salatası

Sevgili arkadaşlarım bu sıralar biraz yoğunluk nedeniyle ziyaretlerinize gelemedim, kusura bakmayın, ama daha sonra inşallah hepinizin ziyaretlerine geleceğim. Ziyaretleriniz için hepinize çok teşekkürler ediyorum, inşallah hepiniz de bu sürede çok güzel bir bayram geçirmişsinizdir ve daha nicelerinde de dilerim birlikte oluruz.

Daha önceki yazılarımdan Samsun’daki organik pazarımızdan bahsetmiştim. İşte bu pazarımızdan aldığımız renkli domatesler, seyri bile güzel, lezzetlerine diyecek yok, hele o yeşil domatesler olmamış gibi görünmesine rağmen öylesine tatlıydı ki, hepinize de tavsiye ederim. İşte o gün börülce salatası da yapmıştım ve renkli (sarı + kırmızı + yeşil) domateslerimizle de renklendirdim, sizlerle de paylaşmak istedim. Börülce salatasının tarifini hepiniz biliyorsunuzdur ama ben bir de benim yaptığım şekliyle tarifini vermek istedim.

Malzemeler:
500 gr taze börülce


Sosu:
1tatlı kaşığı biber salçası
3 çorba kaşığı nar ekşisi
1 limon suyu
½ çay bardağı sızma zeytinyağı
Kırmızı pul biber




Yapılışı:
Börülceleri ayıklayıp yıkadıktan sonra, bir tencereye alın, su ve tuz koyarak börülceler yumuşayana kadar haşlayın. Daha sonra süzüp soğuyunca bir servis tabağına alın. Ayrı bir yerde sos için gerekli malzemeyi iyice karıştırın ve haşlanmış börülcelerin üzerine dökerek karıştırın, arzunuza göre domates dilimleriyle süsleyin. Buzdolabında bir saat kadar beklettikten sonra servis yapabilirsiniz. Böylece bekleme süresinde daha da lezzetleniyor.
Afiyet olsun.

Pamukkale Fotoğrafları:
Denizli Pamukkale

Pamukkale Slayt ve yazıları:
Denizli – Pamukkale ve antik müzesi 1

5 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Hayran oldum domateslere :)))
ne şekerler.....

Adsız dedi ki...

Bayramin kutlu olsun canim, tüm sevdiklerinle beraber gecirebilecegin güzel nice bayramlar diliyorum.

akasyakokusu dedi ki...

ablacım mutlu bayramlar.
domateslere bayıldım ne sağlıklı ve doğallar valla.
börülce desen aşığım ona..ellerine sağlık yedim yedim gidiyorum..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Sevdiklerinizle geçireceginiz güzel bir bayram dilerim...Hayirli Bayramlar...

ÖPTÜM CANIM ABLACIM

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim harika nefis domatesler karelemissiniz, börülceyide cok severim, ellerinize saglik.
Insallah güzel bir bayram gecirmissinizdir, sevgiler...