♥♥♥♥ TÜM GÖNÜL DOSTLARIMIZIN, BLOG SAYFALARINDAN YEMEK VE GEZİ PAYLAŞIMININ VEFALI ARKADAŞLARIMIZIN, MÜBAREK RAMAZAN BAYRAMINI KUTLUYOR, SAĞLIK SIHHAT BİRLİK DİRLİK ESENLİK İÇİNDE DAHA NİCELERİNE SEVENLERİ VE SEVDİKLERİ İLE ULAŞMALARINI DİLİYORUZ... ♥♥♥♥
SEYYAH & SOFRAM...

23 Ekim 2008 Perşembe

Mercimekli köfte

Mercimekli köfte

Host unlimited photos at slide.com for FREE!

Malzemeler:
2 su bardağı mercimek

1 su bardağı köftelik bulgur
2 çorba kaşığı biber salçası
2 çorba kaşığı domates salçası
1 adet kuru soğan
4 adet taze yeşil soğan
Maydanoz, tuz, kırmızıbiber, kimyon
Zeytinyağı (göz kararı arzuya göre)
1 çorba kaşığı nar ekşisi




Yapılışı:

Mercimeği üzerini 2 parmak geçecek şekilde suyla ateşe oturtun. Kırmızıbiber ve tuzu da ekleyin. Mercimekler piştikten sonra bulgur, kimyon ve salçaların yarısını da katıp karıştırın, üstünü kapatıp el dayanabilecek sıcaklığa gelene kadar bekletin. Sebzeleri ince doğrayın, kuru soğanı yağda soteleyin, salçaların yarısını da ekleyerek karıştırın biraz daha kavurun. Mercimekli bulguru yoğurun, sotelenen soğanı yağıyla beraber ilave edin ve yoğurmaya devam edin. En son maydanoz, nar ekşisi ve yeşil soğan ekleyin, karıştırın, elde köfte şekli vererek, varsa marul yapraklarının üzerine dizin, üzerine arzuya göre nar ekşisi de gezdirerek servis yapın.
Afiyet olsun.

10 yorum:

Unknown dedi ki...

Aaaah canim nefissss gorunuyorr mercimekli koftelerrr ben hemen bir tabak alip geliyorummmm :))))
ellerine ememklerine saglik.

oglum icin duygu yuklu yorumuna cok tesekkur ederim canim iyiki sizin gibi arkadaslarim var iyiki sizleri tanmisim.
her zaman sag olun var olun canim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Okadr sevrimki, yanınada bir şey olsun istemem....
harika fatmacığımm..
harika...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Oy oy bayılırım mercimek köftesine,ellerine sağlık canım.enfes bir görüntü.afiyet olsun.sevgilerimle...

HUYSUZBALIK dedi ki...

and the Oscar goes tooooooo :) Efendim ödülünüzü almak için sizi bloguma bekliyorum :) Sevgiler...

zarpandit dedi ki...

oh oh oh maşallah hayatım super olmus super:)

bu arada ben worde yazdıgım tum yazımı bloggera kopyladım hata verdi yayına sokuca yazılar kendinden gecti sendede aynı problem oluyormu?

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ohhh mis gibi mercimekli köfte yapmissin, ellerine saglik.
Harika olmus, cook severim hemde böyle rengi ic aciciysa, sevgilerimle....

antepası dedi ki...

Canım arkadaşım eline sağlık.Ben bu köfteye bayılırım.

hdidem95 dedi ki...

ablacım ellerine sağlık köfteler harika olmuş sevgiler

SOFRAM dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım...
Bu bir haftadır günlerimiz çok yoğun geçiyor, kısa bir geziden yeni döndük, ayrıca üst üste misafirlerimiz oldu, hafta sonuna kadar da olacak çok şükür.
Pc başına pek oturamadım sizleri ziyaret edemedim, gelen yorumları da eşim fırsat buldukça onaylayıp yayınladı. şimdi kısa bir zaman bulabildim hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. bu tarifleride daha önceden hazırlayıp düzenlemiştik yoksa tarif eklemeye dahi zaman bulamayacaktık. lütfen kusuruma bakmayın inşallah misafirlerimizden sonra hafta başından itibaren tekrar sizlerle olacağım.
bu arada beni ödüle layık gören ve güzel yorumlar ekleyen tüm arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.
en içten sevgilerimle..

Hansa dedi ki...

Çok severim emrcimekli köfteyi.
elinize sağlık...
Sevgiler...